З 2023 року лікарняні в Україні нараховуватимуть по-новому: що змінилося
Перерахунок коштів роботодавцям здійснюватиметься швидше — за 3 дні замість 10-ти після надходження заяви-розрахунку.
З 1 січня 2023 року Пенсійний фонд України є уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві, повідомляють у Міністерстві соціальної політики.
Для отримання фінансування по лікарняних від Пенсійного фонду України роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти.
Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною.
Умови здійснення виплат за лікарняними працівникам також не змінились.
Оплата лікарняних здійснюється роботодавцем, як це було і раніше — 5 днів за рахунок власних коштів, починаючи з шостого дня — за рахунок страхових коштів.
У випадку лікарняних внаслідок нещасного випадку на виробництві — з 18 дня непрацездатності.
Закон скоротив час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надходити страхові кошти для виплати лікарняних від Пенсійного фонду України.
Якщо раніше Фонд соціального страхування України перераховував кошти роботодавцям протягом 10-ти днів після надходження заяви-розрахунку, то Пенсійний фонд України має здійснювати таке фінансування протягом 3-х днів після надходження заяви-розрахунку.
Така заява-розрахунок подається до Пенсійного фонду України через особистий електронний кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.
Функціонал пункту меню «Заяви-розрахунки» особистого кабінету страхувальника дає можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків згідно визначених критеріїв:
— період реєстрації листків непрацездатності,
— тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності);
— здійснення формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до Пенсійного фонду України.
Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.
В той же час до заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів, які можуть бути використані при прийнятті рішення щодо фінансування.
Роботодавцям варто звернути увагу:
- Для поліпшення якості обслуговування та пришвидшення автоматизованого опрацювання заяв-розрахунків, максимальну кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку обмежено до 200 штук.
- Для уникнення помилок, при заповненні заяви-розрахунку використання лапок у назві суб’єкта господарювання не допускається.
- Роботодавцям, для подання заяв-розрахунків, не потрібно укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП (кваліфікованого електронного підпису), як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із ФССУ (Фондом соціального страхування).
- Роботодавці, які з певних причин не можуть користуватись електронним кабінетом на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, можуть скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.
Вагітні можуть відкривати лікарняні за кордоном — МОЗ спростило процедуру.
vechirniy.kyiv.ua