Управління ЖКГ інформує про зміни у системі правового регулювання сфери житлово-комунальних послуг в Україні
26.04.2014 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії» від 10.04.2014 №1198-VII, який встановлює істотні зміни у системі правового регулювання сфери житлово-комунальних послуг в Україні.
Законом № 1198 внесено зміни до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», в тому числі ст. 19 даного Закону доповнено новими частинами в такій редакції:
Частина 4 ст. 19: Виконавцем послуг з централізованого опалення та послуг з централізованого постачання гарячої води для об'єктів усіх форм власності є суб'єкт господарювання з постачання теплової енергії (теплопостачальна організація).
Частина 5 ст. 19: Виконавцем послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) для об'єктів усіх форм власності є суб'єкт господарювання, що провадить господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення;
Запроваджені зміни згідно вищезазначеного Закону, передбачають розрахунки споживачів комунальних послуг (мешканців) через прямих виконавців цих послуг (ПАТ «Київенерго, ПАТ «АК Київводоканал).
31 липня 2014 року на офіційному веб-сайті ПАТ «АК Київводоканал» та ПАТ «Київенерго», а також у газеті «Хрещатик» №110 (4510) від 05.08.2014 було опубліковано договір про надання послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) та Договір про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води населенню, розроблені для фізичних осіб, що є власниками/квартиронаймачами у багатоквартирному житловому будинку.
Ці договори були складені на підставі типового договору, затвердженого постановою КМУ від 21.07.2005 №630 та є договорами приєднання, а отже – не підлягають узгодженню зі споживачем.
Таким чином, кожен бажаючий має можливість у відкритому доступі ознайомитися з умовами договорів, на підставі яких фізична особа (власник/квартиронаймач житлового приміщення у багатоквартирному житловому будинку) може користуватися послугами з централізованого опалення, централізованого постачання холодної та гарячої води та водовідведення холодної та гарячої води.
Для укладання договору із ПАТ «АК «Київодоканал» необхідно завантажити договір з офіційного сайту Київводоканалу роздрукувати його, заповнити необхідні форми, додати перелік документів, що вказані у додатку та відправити на поштову адресу Розрахункового департаменту: 02660, м. Київ, вул. Електротехнічна, 16, відділ по роботі з абонентами. Найближчим часом на Київводоканалі буде організовано спеціальні пункти для прийому договорів.
Для укладання договору із ПАТ «Київенерго» необхідно звернутися до Центру обслуговування клієнтів ПАТ «Київенерго», який у Оболонському районі розміщений по вулиці Маршала Тимошенка,18, графік роботи:
пн - чт: 08:00-19:00
пт: - 08:00-18:00 (влітку до 17:00)
сб: 08:00-17:00
без перерви
Перелік документів для фізичних осіб – мешканців квартир багатоквартирних житлових будинків для укладання прямих договорів з ПАТ «Київенерго» та ПАТ «АК «Київводоканал»:
1. Копії сторінок 1, 2, 11 паспорту або іншого документу, що підтверджує особу.
2. Копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру (або копія сторінки паспорта з відміткою про відмову в отриманні ідентифікаційного номеру).
3. Копії документів, що підтверджують право власності або користування житловим (свідоцтво про приватизацію, договір купівлі-продажу, виписка з держреєстру прав власності, ордер, договір найму чи оренди та інше).
4. Копії паспортів та (за наявності) свідоцтв про державну повірку квартирних засобів обліку холодної води та/або водовідведення і виконавчої документації на їх встановлення.
5. Копії документів на встановлення прав на пільги, пенсійних свідоцтв для пільгових категорій споживачів, заяви про встановлення пільг.
Варто зазначити, що законодавчі зміни, які відбулись у житлово-комунальній сфері, стосуються виробників та виконавців послуг, для кінцевого споживача процес надання послуг залишиться практично без змін. Наразі нововведення вимагають узгодження низки нормативно-правових протиріч, вирішення яких потребує часу.
Тому задля реалізації стабільної роботи системи житлово-комунального господарства та зручності мешканців було вирішено надалі співпрацювати із житлово-експлуатаційними організаціями у напрямку обслуговування мешканців багатоквартирних будинків впродовж перехідного періоду.
Всі необхідні роз’яснення щодо роботи прямих виконавців по укладанню договорів зі споживачами розміщуються на офіційних сайтах ПАТ «Київенерго» та ПАТ «АК «Київодоканал».
До уваги мешканців !
Згідно ст. 20, 28 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» розрахунки за спожиті обсяги води виконуються за даними повірених лічильників води.
Повірка лічильників води виконується через встановлений міжповірочний інтервал, який визначений підприємством-виробником лічильника від дати його виготовлення, залежно від типу приладу обліку, що зазначено у паспорті лічильника.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії» від 10.04.2014 №1198-VII з 01.07.2014 р. виконавцями послуг з централізованого опалення та послуг з централізованого постачання гарячої води для об’єктів усіх форм власності є суб’єкт господарювання з постачання теплової енергії ПАТ «Київенерго»; виконавцями послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення – суб’єкт господарювання, що проводить господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення ПАТ «АК «Київводоканал».
Виходячи з вищезазначеного, для повірки квартирних приладів обліку води Вам необхідно звернутись безпосередньо до виконавців послуг ПАТ «Київенерго» (вул. Маршала Тимошенка, 18, тел. 202-15-88) та ПАТ «АК «Київводоканал» (вул. Електротехнічна,16, тел. 515-65-08, 277-21-72).
Одночасно повідомляємо, що термін повірки лічильників було подовжено до 1 березня 2015 року.
Додатково інформуємо, що, оскільки, при розрахунку тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення ПАТ «АК «Київводоканал» не було передбачено витрати на ремонт, повірку та заміну квартирних засобів обліку холодної води, їх повірка має проводитися за власний рахунок мешканців.
Мешканці багатоповерхових житлових будинків мають можливість повірити лічильники в розрахунковому департаменті ПАТ «АК «Київводоканал» або звернутися до інших організацій, які мають відповідну ліцензію.
Перелік організацій, які мають право здійснювати повірку квартирних лічильників води в місті Києві розміщений на сайті ПАТ «АК «Київводоканал» www.vodokanal.kiev.ua.
Перед тим, як зняти (демонтувати) лічильник для проведення повірки, ремонту або заміни споживачу необхідно звернутися до інженера КП «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києва, який знаходиться у приміщенні ЖЕК, що обслуговує Ваш будинок, для розпломбування приладу обліку та складання відповідного акту.
Після проведення повірки, ремонту або заміни приладу обліку споживачу необхідно звернутися повторно до інженера КП «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києва для проведення опломбування лічильника зі складанням відповідного акту встановленого зразка та постановки на комерційний облік квартирного лічильника холодної води.