«Відсутність комплексного підходу призвела до того, що, наприклад, під час будівництва станції метро «Теремки» було зведено лише станцію метрополітену, при цьому не вирішено питання зручної пересадки на інші види транспорту. Також не виконано перепланування тролейбусних маршрутів, не вирішено питання благоустрою території, об’єктів торгівлі в зручному для людей вигляді. Не розв’язано питання паркувальних місць тощо», – сказав Михайло Костюк.
Він зазначив, що на будівництво станції метрополітену витрачено більше 1 млрд. гривень, а при комплексному підході витрати залишилися б майже на цьому ж рівні, але було б вирішено транспортну проблему в районі.
Інший приклад необхідності централізації функції замовника будівництва транспортних об’єктів, на якому зосередився профільний заступник голови КМДА, – це вирішення транспортної проблеми житлового масиву Троєщина.
«Зараз окремо планується і фінансується будівництво мостового переходу та метрополітену. Немає чіткого планування дорожньої інфраструктури і ліній метро на правому березі. Також не розглядаються інші варіанти вирішення транспортної проблеми Троєщини, окрім метрополітену, хоча можливе використання трамваю», – підкреслив Михайло Костюк.
Заступник голови КМДА зазначив, що в інших містах світу будують комплексні транспортно-пересадочні вузли: станція метрополітену, автостанція для приміського транспорту, зручна зупинка для громадського транспорту, перехоплюючий паркінг, торгові приміщення, які можуть бути профінансовані за рахунок інвесторів. Такі вузли комплексно вирішують транспортні проблеми в європейських містах.
На переконання Михайла Костюка, існуючі функції мають бути централізовані і об’єднані в одне комунальне підприємство. Таке об’єднання призведе до додаткової економії в бюджеті – близько 3 млн. гривень на рік.
Перший заступник голови КМДА Анатолій Голубченко наголосив, що відповідний проект розпорядження вже розроблений і проходить стадію погодження. Він підкреслив, що необхідно пришвидшити прийняття розпорядження, аби врахувати створення централізованої функції замовника будівельних робіт транспортної інфраструктури, формуючи бюджет міста на 2014 рік.