Створення науково-методичних засад формування у дітей навчально-дослідницьких умінь
З метою підвищення рівня професійної компетентності вчителів географії Оболонського району на базі СЗШ №225 відбувся районний семінар-практикум для вчителів географії Оболонського району м. Києва на тему: «Розвиток навчально-дослідницьких умінь учнів на уроках природничого циклу» (з досвіду роботи над реалізацією Всеукраїнського експерименту з упровадження інноваційного освітнього проекту в навчальних закладах України за темою «Створення науково-методичних засад формування у дітей навчально-дослідницьких умінь»).
Під час роботи семінару свою роботу презентував педагогічний колектив навчального закладу:
- Загородня Вікторія Микитівна, заступник директора з НМР, розповіла про формування освітнього середовища навчально-дослідницької діяльності учнів у контексті наступності та перспективності, про проведення Всеукраїнського експерименту за темою: «Створення науково-методичних засад формування у дітей навчально-дослідницьких умінь» на базі школи (в рамках інноваційного освітнього проекту «РОЗКВІТ»). Також Вікторія Микитівна поділилась досвідом успішної участі команди учнів школи у Всеукраїнській Інтернет-оліміпаді «Відкрита природнича демонстрація» (ВПД) та привітала з перемогою команди Зірка 1 та Зірка 2, які посіли відповідно третє та сьоме місце в новому сезоні олімпіади, побажавши команді Зірка 1 успіхів і перемоги у фінальній зустрічі з командами суперників.
- Терлецька Наталя Вадимівна, вчитель початкових класів, розповіла про проектно-дослідницьку діяльність учнів початкових класів.
- Глуховська Алла Іванівна, вчитель англійської мови, разом з учнями 5х класів продемонструвала, як організувати роботу учнів в процесі здійснення навчально-дослідницької діяльності шляхом міжпредметної інтеграції, провівши ряд дослідів на тему: «Утворення дощу та вітру».
- Рябченко Ірина Василівна, вчитель біології та хімії, поділилась досвідом роботи з формування навчально-дослідницьких умінь учнів засобами інтегрованого навчання та використання хмарних сервісів в освіті («Office-365») на уроках природничого циклу.
- Тригуб Лариса Георгіївна продемонструвала разом з учнями 10-х класів роботу над проектом «Мінеральні води України». Учасникам семінару була надана можливість не лише продегустувати мінеральні води з різних регіонів України («Поляна Купель», «Поляна Квасова», «Лужанська», «Шаянська» (Закарпатська обл.), «Остреченська» (Чернігівська обл.), «Березівська» (Харківська обл.), «Миргородська» (Полтавська обл.)), але й поспілкуватися з групами учнів, які розробляли проект та презентували у програмі PowerPoint за наступними напрямками: місцезнаходження джерел, мінеральний склад води, її унікальність, вплив води на різні органи і системи організму людини (з точки зору біології), досліди, проведені з мінеральними водами (з точки зору хімії) тощо. Кожна група розробила буклет, у якому було розміщено інформацію про мінеральну воду, її склад, місцезнаходження джерел, санаторії, які побудовані поруч, та лікувальні послуги, які надають ці санаторії.
Цікавим був виступ учня 10-А класу - Миколи Іванченко, який провів ряд хімічних дослідів на вміст окремих елементів в найпопулярніших мінеральних водах України.
Всі учасники семінару подякували адміністрації навчального закладу, вчителям кафедри природничих наук за проведення змістовного, цікавого заходу на високих методичному та професійному рівнях.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |