Столична влада має намір якісно змінити систему оплати проїзду в комунальному транспорті
Столична влада має намір якісно змінити систему оплати проїзду в комунальному транспорті. Зокрема, посилити контроль за платежами та обігом зібраних коштів, зменшити витрати на виробництво проїзних документів, а також наблизити систему оплати проїзду в міському транспорті до європейської. Про це йшлося сьогодні, 26 грудня, під час зустрічі з громадськістю щодо публічного громадського обговорення проекту розпорядження про внесення змін до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 12 листопада 2009 року № 1277 «Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху».
На зустрічі були присутні: заступник голови КМДА Михайло Костюк, директор Департаменту транспортної інфраструктури Євген Водовозов, керівники комунальних підприємств «Київпастранс» Микола Ламбуцький та «Київський метрополітен» Володимир Федоренко, профспілкові організації, трудові колективи, представники Громадської ради при КМДА, громадські активісти.
«Зрозуміло, що заплановані зміни не можуть бути запроваджені одразу, адже реформа потребує певного часу. Необхідно встановити нове устаткування, узгодити нові підходи до формування тарифів на державному рівні. Тому, перший перехідний етап реалізації проекту розпочнеться вже у 2014 році. На цьому етапі передбачається запровадження нової тарифної сітки», – зазначив Михайло Костюк.
За його словами, місячний проїзний – це привабливий ціновий коридор для всіх постійних користувачів громадського транспорту. Його вартість залишається без змін. Так, за підрахунками столичного метрополітену, кожний власник місячного проїзного здійснює в середньому 52 поїздки на місяць. Тож при вартості квитка 95 грн., вартість однієї поїздки коштує зараз і коштуватиме пасажирові 1,7 грн.
«Разовий квиток – єдиний для всіх видів комунального транспорту матиме тариф, наближений до економічно обґрунтованого рівня. За попередніми розрахунками, його розмір становитиме 3 гривні, покупцями і користувачами разового квитка будуть, переважно, гості міста, які відвідують його на короткий термін, а також кияни, які рідко користуються комунальним транспортом», – сказав профільний заступник та додав, що зміна тарифів в жодному разі не позначиться на соціально незахищених верствах населення.
Крім того, пільгові категорії населення й надалі не сплачуватимуть за проїзд. Йдеться про школярів, пенсіонерів, інвалідів тощо. А ті групи киян, які мають право на пільговий проїзд, наприклад, студенти, зможуть купувати проїзний квиток за півціни.
Варто зазначити, що ситуація з фінансуванням транспортної галузі у Києві складна. Тарифи, що існують, вже давно не покривають витрати транспортних підприємств. Як наслідок – дефіцит коштів на зарплати працівникам та на технічне обслуговування парку комунального транспорту.
Останній раз вартість проїзду у транспорті підвищувалася 5 років тому (у листопаді 2008 року). Основні структурні складові тарифів, що затверджені, – це переважно витрати транспортних підприємств:
- на зарплату працівникам;
- на паливно-мастильні матеріали та електроенергію;
- на технічне обслуговування транспорту;
- на виготовлення і реалізацію проїзних документів;
- контроль за дотриманням пасажирами правил проїзду в комунальному транспорті;
- на функціонування комунального підприємства (комунальні платежі тощо).
Однак, за останні 5 років суттєво зросли витрати транспортних підприємств на пальне, комунальні послуги та на комплектуючі, збільшилися зарплати. А затримки або неповне відшкодування витрат комунального транспорту на безоплатне перевезення пенсіонерів та інших пільгових категорій громадян спричиняє заборгованість підприємств із заробітної плати тощо.
kievcity.gov.ua