Що робити, якщо ви стали жертвою фішингу?
Шахраї постійно підлаштовуються під потреби суспільства і щоразу вигадують нові схеми злочинів, однією найрозповсюдженіша схема фішингу, телефонні шахрайства та продаж неіснуючих товарів.
Втім, працівники управління протидії кіберзлочинам у м. Києві Департаменті кіберполіції дали відповідь на актуальні питання від громадян.
Що таке фішинг?
Ідея полягає у тому, щоб під виглядом сайту, якому ви довіряєте, виманити у вас особисті дані, найчастіше — платіжні дані карти та зняти з них кошти.
Один непомітний символ на адресній панелі може означати, що користувач потрапив до рук шахраїв.
Але щоб зарадити їм і не попастись на гачок шахраїв, потрібно дотримуватись основних правил кібер гігієни.
Потрібно використовувати сервіси з двофакторною автентифікацією, використовувати складні паролі та не використовувати один і той самий пароль до декількох ресурсів, не переходити за сумнівними гіперпосиланнями, не використовувати фінансовий номер телефону для авторизації у соціальних мережах, не передавати конфіденційну інформацію в месенджерах, навіть фото документів і навіть своїй близькій людині. А також мати хороше програмне антивірусне забезпечення та всі додатки завантажувати з офіційних ресурсів.
Не укладайте жодних угод через месенджери, наприклад, якщо вам пропонують обговорити деталі в Viber, Telegram і т. д. Спілкуйтеся тільки на офіційному сайті й звертайте увагу на домен сайту. Шахраї завжди користуються загальними фразами та зверненнями. До того ж це терміновість (швидко надішліть тощо). Також це може бути неграмотність у фразах, помилки. Нагадуємо, що навіть працівник банку не має права у вас розпитувати ні про які коди, паролі, кодові слова тощо.
Що робити, якщо ви стали жертвою інтернет-шахраїв?
Якщо ви стали жертвою шахраїв в мережі "Інтернет", перше, що потрібно — звернутися в поліцію. Зателефонуйте за номером 102 або подайте електронне звернення на сайті кіберполіції.
Куди ще можна звертатися крім поліції?
Якщо гроші були переведені через платіжну онлайн-систему, то варто звернутися в службу підтримки цієї ПС. Є ймовірність, що після цього гаманець афериста заблокують. Якщо йдеться про банки, а саме списування з карток, то телефонуєте в банківську установу і блокуєте карту.
Кіберполіція закликає громадян бути обачними під час покупок через інтернет-ресурси і телефонних розмов зі співробітниками фінансових установ.