Роз’яснення щодо повірки та заміни квартирних лічильників холодної та гарячої води населенню міста Києва
Керівництво міста на сьогодні веде переговори з ПАТ «Київводоканал» для забезпечення прав та інтересів населення Києва як споживачів послуг та розв’язання напруженої ситуації, яка виникла у зв’язку із повіркою лічильників води.
У зв’язку з тим, що повірка лічильників викликає багато питань у мешканців столиці, профільні фахівці КМДА підготували роз’яснення.
Так, квартирні прилади обліку холодної та гарячої води підлягають періодичній повірці та заміні. Відповідно до ст. 17 «Закону України про метрологію та метрологічну діяльність», повірка лічильників має здійснюватися за рахунок тарифів на водопостачання.
Тут варто зазначити, що з 1 липня 2014 року у Києві визначені різні виконавці послуг: виконавцями послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення визнано ПАТ АК «Київводоканал», а гарячого водопостачання – ПАТ «Київенерго» та ТОВ «Єврореконструкція» (до цього виконавцями послуг були житлово-експлуатуючі організації).
Для того, аби здійснювати подальше обслуговування квартирних приладів обліку за рахунок тарифу, виконавці послуг, повинні взяти лічильники на комерційний облік. У зв’язку з цим, мешканці, які отримують послуги централізованого водопостачання і мають не повірені лічильники води, мають подбати про повірку або заміну квартирних лічильників води. Лише після цього виконавці послуг матимуть змогу взяти лічильники на комерційний облік для подальшого обслуговування за рахунок тарифу.
Фахівці наголошують – до тарифів на гаряче водопостачання та водовідведення ПАТ «Київенерго» та ТОВ «Євро-реконструкція» включено витрати на повірку лічильників.
Що стосується холодної води – наразі до тарифів ПАТ «Київводоканал» на постачання холодної води витрати на повірку й заміну лічильників не включені. Це питання вирішується у Національній комісії, що здійснює державне регулювання на ринку енергетики та комунальних послуг.
Водночас важливо зазначити, що ЖЕКи не можуть включити до тарифу на утримання будинків та прибудинкової території виконання послуги заміни та повірки лічильників: це є протиправним і призведе до нецільового використання коштів з квартплати. Повірку та заміну лічильника роботи можуть бути виконані ЖЕКом лише на основі договорів зі споживачем, де також повинна бути зазначена сторона, що здійснює оплату робіт.
Нагадаємо, що ті мешканці, які не встигли повірити чи замінити прилади обліку зможуть це зробити до 1 червня. До цього часу прийнято рішення застосовувати соціально прийнятні для мешканців норми. Міська влада жорстко контролює обсяги нарахувань з боку ПАТ «Київводоканал», аби не дозволити будь-яких зловживань з цього приводу.
Також звертаємо увагу на те, що для засобів обліку гарячої та холодної води регламент передбачає повірку не рідше 3-4 років залежно від типу обладнання. На практиці виявлено, що близько 60% лічильників термін експлуатації яких перевищує 5 років, в результаті повірки визнаються не придатними до подальшої експлуатації і потребують заміни.
kievcity.gov.ua