Концепція розвитку системи надання адміністративних послуг в м. Києві (в т.ч. територіального наближення до населення)
Департаментом (Центром) надання адміністративних послуг виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації підготовлено проект Концепції розвитку системи надання адміністративних послуг в м. Києві (в т.ч. територіального наближення до населення), яка розміщується для обговорення та надання зауважень та пропозицій.
Пропозиції та зауваження надавати на: електронну адреса [email protected], в термін до 26.06.2015 року, в темі листа зазначати «Концепція»
КОНЦЕПЦІЯ
РОЗВИТКУ СИСТЕМИ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ В М. КИЄВІ
1. ОСНОВНІ ТЕРМІНИ
Терміни, що використовується в цій Концепції, використовуються в таких значеннях:
Адміністративна послуга – результат здійснення владних повноважень адміністративним органом, що відповідно до законодавства забезпечує юридичне оформлення умов реалізації фізичними та юридичними особами прав, свобод і законних інтересів за їх заявою (видача дозволів, актів, сертифікатів, посвідчень, проведення реєстрації тощо).
Адміністративний орган – виконавчі органи міської ради, залучені органи виконавчої влади (їх територіальні підрозділи), підприємство, установа, організація, що на виконання законодавства надає адміністративну послугу.
Центр надання адміністративних послуг - це структурний підрозділ Київської міської державної адміністрації, та районних в місті Києві державних адміністрацій, в якому надаються адміністративні послуги через адміністратора шляхом його взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг;
Суб’єкт надання адміністративної послуги - орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.
Суб’єкт звернення – фізична особа, юридична особа, яка звертається за отриманням адміністративних послуг.
2. ПРОБЛЕМИ НА РОЗВЯЗАННЯ ЯКИХ СПРЯМОВАНА КОНЦЕПЦІЯ
Однією з актуальних проблем при формуванні громадянського суспільства є потреба в розвитку та підтримці довіри громадян до органів влади та органів місцевого самоврядування. Складовою частиною цього напряму є своєчасне, повне і якісне надання адміністративних послуг.
На сьогодні одним із пріоритетів України є розвиток інформаційного суспільства, яке можна визначити як орієнтоване на інтереси людей, відкрите для всіх і спрямоване на формування інноваційної моделі розвитку високотехнологічне суспільство, в якому кожен громадянин має можливість створювати і накопичувати інформацію та знання, мати до них вільний доступ, користуватися та обмінюватися ними.
Концепція розвитку системи надання адміністративних послуг визначає організаційно-правові питання створення і функціонування 11 Центрів надання адміністративних послуг м. Києва та їх територіальних підрозділів.
Існуюча на даний час організація надання адміністративних послуг характеризується певними недоліками і проблемами об'єктивного і суб'єктивного характеру, що створюють окремі труднощі для суб’єктів звернення, а саме:
- недосконалість нормативно-правової і методологічної бази, що дає змогу органам державної влади та органам місцевого самоврядування, громадянам і суб'єктам господарювання функціонувати в умовах інформаційного суспільства;
- низка законодавчих та підзаконних нормативно-правових актів, необхідних для повної реалізації положень Закону України «Про адміністративні послуги» залишається не прийнятою;
- не забезпечено надання гарантованого (розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг») переліку послуг у Центрах надання адміністративних послуг;
- не визначено перелік адміністративних послуг на законодавчому рівні;
- необхідність звернення до декількох органів виконавчої влади для вирішення питань, що передують отриманню кінцевого документа як результату надання адміністративної послуги;
- наявність різноманітних баз даних органів виконавчої влади та інших відомств, не пов’язаних між собою, та необхідність збору заявником підтверджуючої інформації з різних організацій для отримання кінцевого результату;
- відсутність єдиної системи взаємодії органів виконавчої влади щодо надання адміністративних послуг;
- недостатній організаційний та технічний рівень комунікації між органами виконавчої влади;
- відсутність відкритої та зрозумілої інформації щодо надання адміністративних послуг;
- відсутність єдиних стандартів та регламентів функціонування системи надання адміністративних послуг, а також ведення державних інформаційних ресурсів, адаптованих до міжнародних;
- необхідність формування мережі територіальних Центрів надання адміністративних послуг;
- недостатність необхідних фінансових та матеріально-технічних ресурсів і неефективне їх використання;
МЕТА КОНЦЕПЦІЇ
Метою Концепції є :
- розробка та затвердження єдиного стандарту надання адміністративних послуг в м. Києві усіма центрами та їх територіальними підрозділами;
- удосконалення законодавчої бази системи надання адміністративних послуг;
- спрощення процедури надання адміністративних послуг;
- запровадження надання адміністративних послуг в електронному вигляді;
- передача повноважень центральних органів виконавчої влади по наданню найбільш важливих (базових) для громадян адміністративних послуг органам місцевого самоврядування;
- підвищення якості надання адміністративних послуг;
- знищення живильного середовища для корупційних дій;
ШЛЯХИ РОЗВЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ
Першочергові питання , що потребують вирішення:
- правове забезпечення (аналіз та приведення нормативно правової бази до вимог ЗУ «Про адміністративні послуги»;
- розроблення відповідних нормативно-правових актів в сфері надання адміністративних послуг (Соціальні, земельні, будівельно-комунальні, житлові);
- затвердження переліку адміністративних послуг, які надаються через центри надання адміністративних послуг ;
- удосконалення веб-порталу надання адміністративних послуг м. Києва як єдиного місця доступу до всіх видів електронних послуг для громадян та суб'єктів господарювання;
- забезпечення надання органами державної влади та органами місцевого самоврядування послуг в електронній формі громадянам і суб'єктам господарювання ;
- створення єдиної інформаційної системи, що містить реєстр адміністративних послуг, які надаються органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, та інформацію про умови їх отримання;
- створення системи апеляційного оскарження;
- вирішення питання кадрового забезпечення Центрів
- забезпечення центрів послугами банку, нотаріуса, торговельно-сервісними (аптечний кіоск, ламінування, ксерокс);
- відкриття територіальних підрозділів (філій);
РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ ДАСТЬ ЗМОГУ:
- підвищити привабливість міста/громади для залучення внутрішніх та зовнішніх інвестицій;
- налагодити діалог між владою та бізнесом через встановлення більш прозорих процедур та схем надання адміністративних послуг;
- збільшити ступінь довіри та задоволення громадян роботою органів місцевої влади.
ac.dozvil-kiev.gov.ua