Інформація про підсумки роботи із розгляду звернень громадян в Оболонській районній в місті Києві державній адміністрації за І півріччя 2020 року
В Оболонській районній в місті Києві державній адміністрації робота із зверненнями громадян проводилась у відповідності до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Регламенту Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації, затвердженим розпорядженням Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації від 01.08.2018 № 372 та Плану заходів організації роботи із зверненнями громадян по виконанню Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008, затвердженого виконувачем обов’язків голови Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації від 20.12.2019.
Упродовж І півріччя 2020 року до Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надійшло на розгляд 1323 звернення громадян, що на 822 звернення менше у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року.
Із загальної кількості звернень 1000 (76%) – надійшло поштою (з яких 296 звернень – засобами електронного зв’язку) та 323 (24 %) усних звернень.
Кількість звернень, що надійшли поштою (за звітний період) |
Кількість звернень на особистому прийомі (за звітний період) |
Загальна кількість звернень (за звітний період) |
|||
2019 рік |
2020 рік |
2019 рік |
2020 рік |
2019 рік |
2020 рік |
1470 |
1000 |
675 |
323 |
2145 |
1323 |
Зокрема, на виконання з Київської міської державної адміністрації надійшло 544 (41 %) звернень (з них: 169 доручень Київського міського голови), що в порівнянні з відповідним періодом 2019 року зменшилось на 281 звернення.
Від народних депутатів України надійшло – 28 (2 %)звернень, від інших органів державної влади 101 (8%) (в тому числі від депутатів Київської міської ради – 61 звернення) та безпосередньо від громадян – 650 (49 %) звернень.
Разом з тим, до Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надійшло 212 колективних звернень громадян, що складає 16 % від загальної кількості звернень. У порівнянні з аналогічним періодом 2019 року кількість колективних звернень зменшилась на 258.
З урахуванням колективних звернень до Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації звернулось 7640 громадян, які в своїх листах порушили 1767 питань різної тематичної спрямованості.
Громадяни зверталися передусім із заявами щодо вирішення конкретних життєвих питань (92%), скаргами (8%).
Насамперед, найбільш актуальними питаннями, які порушувались у зверненнях громадянами, є питання комунального господарства – 689 звернень, що становить 52,1 % від загальної кількості звернень.
Серед звернень комунального напрямку найчастіше порушувались наступні питання:
- оплата комунальних послуг – 23%;
- проведення поточного ремонту будинків, дахів – 9%;
- надання послуг з опалення та незадовільне теплопостачання – 7%;
- незадовільна робота ліфтів – 13%;
- благоустрій територій, облаштування дитячих майданчиків – 21%;
- незадовільне водопостачання – 7%;
- капітальний ремонт будинків – 4%;
- незадовільний санітарний стан будинку, прилеглої до будинку території – 2%;
- робота ЖЕД, ЖБК тощо – 3%;
- встановлення лічильників – 4%;
- електропостачання, освітлення – 2%;
- інші питання – 5%.
На другому місті за актуальністю є питання забезпечення дотримання законності та правопорядку, прав та свобод громадян – 124 звернення, що складає 9,4% від загальної кількості звернень. Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання реєстрації місця проживання та перебування фізичних осіб за тією чи іншою адресою – 74, що складає 60% від загальної кількості звернень.
На третьому місці за актуальністю перебувають питання соціальної політики, соціального захисту населення – 82, або 6,3% від загальної кількості звернень.
На четвертому місці питання житлової політики – 76 звернень, або 5,7 % від загальної кількості звернень. У цій тематичній групі найчастіше порушувались питання надання житла –31, що складає 41% від загальної кількості звернень.
Разом з тим, громадянами піднімались і наступні питання:
- сім'ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 57 (4,3 %);
- економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 36 (2,7 % );
- освіти – 23 (1,7%);
- транспорту та зв’язку – 23 (1,7 % );
- аграрної політики і земельних відносин – 19 (1,4 %);
- охорони здоров’я – 14 (1,1 %);
- інші – 13,6%.
За звітний період до Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації від громадян, що потребують соціальної підтримки, надійшло 82 звернення, що становить 6 % від загальної кількості звернень від:
- учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 21;
- інвалідів І-ІІІ групи – 44;
- ветеранів праці – 29;
- дітей війни – 11;
- членів багатодітних сімей, одиноких матерій – 15;
- учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС – 3.
Питання соціального захисту є одним з пріоритетних. Допомога надається всім нужденним мешканцям Оболонського району. Дана робота проводиться в межах затвердженого рішення Київської міської ради від 18.12.2018 № 459/6510 «Про затвердження міської цільової програми "Турбота. Назустріч киянам" на 2019 - 2021 роки», а саме:
- видано 316 направлень на виготовлення ортопедичного взуття та устілок, 11 палиць, 4 милиці, 4 годинника;
- опрацьовано 1044 заяви для надання адресної матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення, які опинилися в складних життєвих обставинах – всім заявникам виплачено матеріальну допомогу.
Територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Оболонського району м. Києва видано 1612 куличів громадянам, яким надається соціальна послуга – догляд дома;
Також за 6 місяців 2020 року забезпечено одноразовою натуральною допомогою «пакунок малюка» 18 породіль.
З метою організації психологічної реабілітації учасників операції, Кабінетом Міністрів України затверджено постанови від 12.07.2017 № 497 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів із психологічної реабілітації учасників антитерористичної операції» та від 27.12.2017 № 1057 «Про затвердження Порядку проведення психологічної реабілітації учасників антитерористичної операції».
В Управлінні праці та соціального захисту Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації населення перебуває на обліку для проходження психологічної реабілітації 40 учасників бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, 2 постраждалих учасник Революції Гідності, 2 особи з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи.
На санаторно-курортне лікування направлено 3 учасника бойових дій, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції.
За рахунок коштів державного та місцевого бюджетів оздоровлено 32 осіб пільгових категорій громадян, з них 19 осіб з інвалідністю, 3 осіб постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, 13 ветеранів війни.
Взагалі, за результатами розгляду звернень у звітному періоді:
- вирішено позитивно – 97 (7%);
- надано роз’яснення – 1224 (92%).
Також, за звітний період, на адресу Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації від мешканців району надійшло тринадцять звернень громадян щодо висловлення подяки за розгляд та оперативне вирішення окремих проблемних питань.
Особисті та виїзні прийоми громадян керівництвом Оболонської районно в місті Києві державної адміністрації проводилися згідно графіка, затвердженого 20.12.2019.
Так, на особистих і виїзних прийомах у звітному періоді керівництвом Оболонської районної державної адміністрації прийнято 57 мешканців району.
Зокрема, головою Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації проведено 9 прийомів громадян, на яких прийнято 40 мешканців району (з них 5 особистих прийомів громадян, на яких прийнято 33 мешканця та 4 виїзних прийомів громадян, на яких звернулося 7 мешканців району).
Водночас проведено 2 прямі («гарячі») телефонні лінії, під час яких звернулося 5 громадян.
Згідно графіка, упродовж звітного періоду проведено три засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. На комісії розглянуто три звернення, за результатами засідань відповідної комісії складені протоколи та надані доручення.
Також, згідно графіка, затвердженого Київським міським головою від 18.12.2019, проведено три виїзних дня контролю спільно з представником управління з питань звернень громадян апарату виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в рамках яких були здійснені перевірки розгляду звернень громадян, що надійшли на виконання до Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації за дорученням Київського міського голови, а саме:
- вул. Героїв Дніпра, 19 (щодо використання житлового приміщення під «хостел»);
- просп. Героїв Сталінграда, 11-А (щодо обстеження технічного стану квартир у зв'язку із перебудовою та можливим порушення системи теплопостачання внаслідок проведення перепланування);
- вул. Героїв Дніпра, 26 (щодо обстеження внутрішньобудинкових мереж на предмет переобладнання мережі централізованого гарячого водопостачання).
За результатами перевірок складені акти проведення виїзних днів контролю та підготовлено відповідну інформацію.
Слід зазначити, що на виконання пункту 19 Протоколу позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій «Про стан забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення України та заходів стосовно стабілізації епідемічної ситуації, спричиненої коронавірусом COVID –19» від 10.03.2020 № 2 та розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Про деякі заходи щодо запобігання поширення коронавірусу COVID –19 на території міста Києва» від 16.03.2020 № 444 (зі змінами) керівництвом Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації призупинено особисті та виїзні прийоми громадян, а також діяльність постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян.
Слід наголосити, що в Оболонській районній в місті Києві державній адміністрації відпрацьована дієва система контролю за своєчасним та якісним розглядом звернень громадян, а саме: здійснювався постійний контроль щодо своєчасного та якісного розгляду звернень громадян структурними підрозділами Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації; щотижнево керівникам структурних підрозділів Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надавалась інформація (нагадування) про наближення термінів розгляду письмових та усних звернень громадян, а також про порушення термінів розгляду звернень громадян у відповідних структурних підрозділах Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації; щотижнево на наради з питань життєдіяльності району голові Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надається довідка про стан виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян.
Крім того, згідно графіка від 20.12.2019, за звітний період з метою забезпечення належної роботи з розгляду звернень громадян та дотримання чинного законодавства щодо розгляду звернень громадян в структурних підрозділах Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації працівниками відділу роботи із зверненнями громадян Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації проведено шість перевірок, а саме:
- управління будівництва, архітектури та землекористування;
- відділ з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб;
- управління праці та соціального захисту населення;
- служба у справах дітей;
- відділ охорони здоров’я;
- відділ з питань майна комунальної власності.
За результатами перевірок підготовлена відповідна інформація, надана методична допомога щодо покращення роботи зі зверненнями громадян.
За період з 01.01.2020 по 30.06.2020 відповідно графіка від 20.12.2019, звітували керівники:
- управління будівництва, архітектури та землекористування;
- відділу з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб;
- управління праці та соціального захисту населення;
- служби у справах дітей;
- відділу охорони здоров’я;
- відділу з питань майна комунальної власності.
За результатами звітування надані відповідні доручення щодо організації роботи зі зверненнями громадян.
З метою надання безоплатної правової допомоги мешканцям Оболонського району, які потребують соціального захисту та підтримки, первинна безоплатна правова допомога у вигляді безкоштовних консультацій надається провідним юрисконсультом Комунальної бюджетної установи «Контактний центр міста Києва 15-51».
Крім того, в управлінні праці та соціального захисту населення Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації надано 212 безкоштовних юридичних консультацій.
Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація приділяє особливу увагу інформованості населення щодо організації та стану роботи із зверненнями громадян. Так, на офіційній субвебсторінці Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації розміщено матеріали, зокрема: графік проведення особистих, виїзних прийомів громадян, проведення прямих «гарячих» телефонних ліній керівництвом району, звіти про роботу із зверненнями громадян тощо. Також інформація розміщується на сторінці в соціальній мережі «Фейсбук».
Також, на виконання пункту 19 Протоколу позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій «Про стан забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення України та заходів стосовно стабілізації епідемічної ситуації, спричиненої коронавірусом COVID –19» від 10.03.2020 № 2 в Оболонській районної в місті Києві державній адміністрації на період дії протиепідеміологічних заходів розміщена скриня для звернень громадян.
Оболонською районною в місті Києві державною адміністрацією і надалі будуть вживатимуться всі необхідні заходи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», посилення відповідальності керівників усіх рівнів за вирішення питань, що порушують мешканці району у зверненнях.
За інформацією відділу роботи із зверненнями громадян