Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

15 БЕРЕЗНЯ – Всесвітній День прав споживача

Опубліковано 14 березня 2014 року о 12:38

15 березня відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів.

Всесвітній День прав споживача стосується всіх громадян взагалі та кожного з нас окремо. Тому, що всі ми кожний день щось купуємо, платимо власні кошти за товари та послуги.

Кожного року за ініціативою Всесвітньої організації союзів споживачів визначається тема Всесвітнього Дня прав споживачів, яка одночасно стає пріоритетною темою року.

Необхідність повного переліку прав споживачів уперше запропонував Президент Кеннеді у своєму зверненні до Конгресу США 15-го березня 1962 року – цю дату міжнародний споживчий рух згодом прийняв як Міжнародний день прав споживачів, а ЄС ухвалив її як День споживача у Європі. У виступі були сформульовані чотири основних права споживача: право на безпеку, право на інформацію, право на вибір і право бути почутим. Пізніше до них додалися ще чотири: право на відшкодування збитку, право на споживчу освіту, право на задоволення базових потреб і право на здорове навколишнє середовище. У 1983 році день 15 березня був закріплений в міжнародному календарі святкових дат, як Всесвітній День захисту прав споживачів.

За кордоном Всесвітній День прав споживача відзначають протягом вже кількох десятків років. Ми ж почали усвідомлювати себе споживачами, після того, як в 1991 році було прийнято закон України „Про захист прав споживачів, в новій редакції зі змінами і доповненнями в 2005 році, забезпечивши, таким чином, на державному рівні захист прав споживача. Закон регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту. Він регулює найбільш важливі та принципові питання, що склалися на споживчому ринку. І, одними із основних складових закону є право на:

- захист своїх прав державою; 

- належну якість продукції та обслуговування; 

- безпеку продукції. Як споживач Ви маєте право на те, щоб товар (робота, послуга) були безпечними для життя, здоров’я, майна; - необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника,що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. На підставі цієї інформації споживач повинен отримувати точне уявлення про виробника для звернення до нього у випадку необхідності з відповідними вимогами;

- відшкодування шкоди завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості.


Закон чітко визначає права споживача при придбанні товарів та послуг. Задача продавців і споживачів шановно відноситися до Закону, до себе, до один одного. Задача продавця неухильно виконувати Закон про захист прав споживача, а задача споживача уміло користуватися зим законом, в разі потреби звертатися до органів захисту прав споживачів та до суду.

На захисті Ваших прав Закон, державні та громадські організації, але цього буде недостатньо, якщоВи займете у ринкових відносинах пасивну позицію. У Ваших руках гроші — це основа ринку, не поспішайте віддавати їх так просто. Кожен з нас повинен пам'ятати про свої споживацькі права на отримання безпечних і якісних товарів і послуг, чітку і повну інформацію про них, можливість захищати свої права і людську гідність.

З нагоди відзначення Всесвітнього Дня прав споживача щиро вітаємо всіх жителів міста – виробників і споживачів. Бажаємо вдалих придбань у сфері товарів, робіт та послуг, а тим, хто причетний до захисту прав споживачів - робити все від нас залежне для поліпшення якості життя кожного громадянина,працювати на високому рівні, завжди ставити у центр своєї роботи людину, її права, інтереси та потреби.

В Києві захистом прав споживачів займається Інспекція з питань захисту прав споживачів у м. Києві (вул. Терьохіна, 8-А, тел. 463-70-30 (32). В Оболонському районі отримати роз’яснення положень Закону України «Про захист прав споживачів» та консультацію щодо захисту прав споживачів у сфері торгівлі та побутового обслуговування можна у секторі захисту прав споживачів відділу торгівлі та побутового обслуговування за телефоном «гарячої лінії» 419-03-22.

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux