Головна  →  Новини  →  23 листопада 2018

Інформація про роботу відділу торгівлі та споживчого ринку Оболонської райдержадміністрації за 10 місяців 2018 року

За оперативною інформацією торговельне обслуговування населення Оболонського району здійснюють:

- 711 стаціонарних магазинів по продажу продовольчих та непродовольчих товарів, у тому числі 13 торговельних та торговельно-розважальних центрів: Епіцентр, Макрос, Дрім-Таун, Городок, Леруа-Мерлен тощо та 55 супер-гіпермаркетів (мережа: АТБ, Сільпо, ЕКО, Велика Кишеня, ФОРА, АШАН, МЕТРО, НОВУС).

-346 підприємств ресторанного господарства та громадського харчування;

- 663 підприємства побутового обслуговування;

- 9 підприємств ринкової мережі.

Торгівля та ресторанне господарство:

Відкриття сучасних прогресивних закладів торгівлі, які застосовують високотехнологічні форми обслуговування, що дало можливість забезпечити населення району торговельними площами на 1000 осіб – більше ніж у 2 рази, відповідно діючих нормативів.

Основний показник розвитку галузі – товарообіг, який у 2018 році очікується до 18 млрд. грн. За показником обсягу обігу роздрібної торгівлі по місту Києву, Оболонський район займає 1 місце.

За звітний період відділом торгівлі та споживчого ринку забезпечено координацію роботи підприємств торгівлі, ресторанного господарства, побутового обслуговування та ринкової мережі згідно з Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 31.01.2011 № 121 «Про реалізацію районними в місті Києві державними адміністраціями окремих повноважень» в галузі побутового, торговельного обслуговування та громадського харчування та відповідно до Положення про відділ.

В межах повноважень, працівниками відділу здійснюється контроль за належною організацію обслуговування населення підприємствами торгівлі та громадського харчування, шляхом проведення моніторингу закладів торгівлі стосовно дотримання правил торгівлі та згідно до вимог:

- Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року № 833; 

- Правил роботи закладів ресторанного господарства, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24 липня 2002 року № 219;

- Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами; затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11 липня 2003 року № 185;

- Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджених наказом Міністерства економіки України від 19 квітня 2007 року № 104;

- Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року № 854;

- Правил побутового обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 1994 року № 313;

- Правил роботи дрібнороздрібної торгівельної мережі, затверджених наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 8 липня 1996 року № 369;

- Правил торгівлі на ринках, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26 лютого 2002 року №57/188/84/105;

- та інших нормативно- правових актів.

Як відомо, на сьогодні діє мораторій на проведення планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, який Законом України від 7.12.2017 № 2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік»  продовжено до 31 грудня 2018 року.

До переліку органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія мораторію на перевірки у 2018 році, зокрема, віднесено Держпродспоживслужбу (до складу якої входить управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини, управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства, захисту прав споживачів), якою здійснюється державний ветеринарно-санітарний контроль, контроль за дотриманням санітарного законодавства, безпечністю та окремими показниками якості харчових продуктів, дотриманням законодавства про захист прав споживачів).

Але, в зв’язку з реорганізацією служб та змінами до законодавства, Держпродспоживлужбою проводяться тільки планові перевірки та позапланові перевірки - за безпосередніми зверненнями громадян до служби з додаванням документів, що підтверджують порушення, які спричинили шкоду їхнім правам чи здоров’ю та виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади.

Враховуючи викладене, від Головного управління Держпродспоживслужби до Оболонської райдержадміністрації надходять листи щодо впровадження системи моніторингу діяльності суб’єктів господарювання в м. Києві за ризик-орієнтованим підходом та організації роботи комісій для проведення перевірок стосовно порушень в сфері санітарного законодавства, а саме: негативного впливу на довкілля внаслідок діяльності суб’єктів господарювання (шуму, вібрації, викидів в атмосферне повітря, тощо). Раніше розглядом цих питань займалася санітарно-епідеміологічна служба, яка проводила перевірку закладів, заміри шумового навантаження та в разі порушень - притягувала до відповідальності.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму» та Правил благоустрою міста Києва, в офісних приміщеннях, підприємствах торгівлі та громадського харчування (ресторани, бари, кафе, заклади розважального та грального бізнесу), розташованих у житлових будинках, у вбудованих і прибудованих до житлових будинків нежитлових приміщень, рівень шуму не повинен перевищувати 40 ДБА в денний час і 30 ДБА в нічний час (до 22-00).

Для визначення джерела та рівня шуму необхідно проведення лабораторно-інструментальних досліджень рівнів шумового навантаження в квартирі заявника (за згодою). Повноваження стосовно державного санітарно-епідеміологічного нагляду на підпорядкованих територіях, в тому числі проведення лабораторних досліджень, вимірювань, випробувань факторів середовища життєдіяльності людини, покладено на підрозділ Держпродспоживслужби – Київський міський лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я, який за згодою мешканців та письмовими заявами проводить лабораторно-інструментальні дослідження рівнів шумового навантаження.

На жаль, мешканці рідко дають згоду на такі заміри в своїх квартирах, тому встановити є перевищення шумів, чи це є норма - часто проблематично.

Протягом звітного періоду працівниками відділу торгівлі та споживчого ринку були організовані комісійні обстеження закладів торгівлі та виїзні наради спільно з Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві та Державної установи «Київський міський лабораторний центр МОЗ України», із залученням представників служб Оболонської райдержадміністрації, Департаменту промисловості та розвитку підприємництва КМДА, правоохоронних органів, органів Державної фіскальної служби та мешканців, на яких обговорювались проблемні питання (шуму від музичного обладнання, вентиляційних установок, роботи літніх майданчиків) та шляхи їх вирішення в закладах ресторанного господарства на Оболонській набережній (Меланж, Сода бар, Муракамі, Рівер кафе), на вул. Тимошенка, 18 (Пивбар), на Оболонському проспекті, 26 (Містер Кет), на просп. Героїв Сталінграда, 65-Б (Кафе «Чердак»), в магазині на вул Вишгородській.

Завдяки проведеній роботі, із суб’єктом господарювання, який здійснював діяльність в кафе «Чердак» на просп. Г. Сталінграда, 65 та систематично порушував санітарне законодавство та правила благоустрою, в частині дотримання тиші в нічні години, орендодавцем було розірвано договір оренди, кафе - припинило свою діяльність.

В кафе «Муракамі – з метою зменшення шуму, здійснено монтаж звукоізоляційних панелей

В кафе на вул. Тимошенка, 18 - проведено додаткову шумоізоляцію приміщення.

Також, було проведено виїзне засідання робочої групи спільно з депутатом Київської міської ради В. Старовойтом, головою постійної комісії з питань торгівлі, підприємництва та регуляторної політики О. Бродським, керівниками закладів, мешканцями району для вирішення діяльності магазину АТБ на просп. Оболонському, 36 з питань організації торгівлі алкогольними напоями та благоустрою території.

На виконання Рішення Київської міської ради «Про встановлення обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових в м. Києві», протокольних доручень Департаменту промисловості та розвитку підприємства, листа Національної поліції м. Києва працівниками відділу проводиться постійний моніторинг закладів торгівлі продовольчої мережі та ресторанного господарства стосовно наявності ліцензії на продаж алкогольних напоїв та стосовно обмеження продажу алкоголю в нічні години.

Як, приклад, під час комісійного рейду-обстеження закладів торгівлі на Петропавлівській площі спільно з працівниками Оболонського УП ГУНП в м. Києві та ГУ Державної фіскальної служби у м. Києві було виявлено порушення з продажу алкогольних напоїв на розлив, а саме торгівлю без будь-яких дозвільних документів. З даного приводу на місце події було викликано слідчо-оперативну групу, якою вилучено контрафактна продукція (алкоголь), яка реалізувалась без відповідних ліценцій та документів про якість. Даний матеріал зареєстровано в поліції (в ЖЄО), відносно працівника кафе працівниками поліції складено протокол про адміністративне порушення та буде направлено до Оболонського районного суду м. Києва для розгляду та прийняття рішення згідно законодавства.

На виконання доручення Департаменту промисловості та розвитку підприємництва КМДА, проводився моніторинг закладів торгівлі та ресторанного господарства стосовно:

-реєстрації потужностей операторів ринку (потужності - споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, а також територія, що використовуються у виробництві та/або обігу об’єктів санітарних заходів) відповідно до статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;

- дотримання вимог визначених Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»,  в частині вільного доступу осіб з  обмеженими можливостями надаються (рекомендації по облаштуванню пандусів, кнопок виклику);

- обстеження закладів торгівлі щодо розміщення товарів російського виробництва на окремих полицях та запровадження на них спеціального помітного позначення «Товар з Російської Федерації»,

- розміщення рекламно-агітаційних матеріалів стосовно відбору на військову службу за контрактом;

- проводиться збір інформації стосовно стану книговидання та книгорозповсюдження.

Узагальнена інформація постійно надається до Департаментів КМДА.

Протягом травня-жовтня фахівцями відділу спільно з відділом контролю за благоустроєм проводяться обстеження закладів за дотриманням «Порядку розміщення відкритих (літніх) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства».

До Департаменту надається узагальнена інформація стосовно скарг мешканців на облаштування таких майданчиків, і в подальшому Департамент містобудування та архітектури та Департамент промисловості та розвитку підприємництва КМДА, як правило, відмовляє керівникам закладів в отриманні інформаційних талонів на розміщення літніх майданчиків.

На виконання окремого доручення першого заступника голови КМДА Г.Пліса, протокольних доручень КМДА, доручень Департаменту промисловості та розвитку підприємництва, з метою підвищення рівня забезпечення населення продовольчими товарами, забезпечення дієвого контролю за виконанням ПрАТ «Київхліб» та ТОВ «Саботін  Трейд» умов інвестиційних договорів про стоворення об’єктів роздрібної торгівлі хлібом та хлібобулочними виробами, що мають найвищий споживчий попит, з 2016 року відділом торгівлі та споживчого ринку проводиться постійний моніторинг функціонуючих об’єктів роздрібної торгівлі хлібом та хлібобулочними виробами.

Всього в районі встановлено 24 об’єкти з продажу хліба ПрАТ «Київхліб» та ТОВ «Саботін Трейд» «ШТРУДЕЛЬОК».

За кожним таким об’єктом було закріплено відповідального працівника, яким здійснювалась щоденна (а в окремі дні - в ранкові, денні та вечірні години) перевірка обсягу поставки та продажу хліба та хлібобулочних виробів за фіксованими цінами із складанням відповідних довідок. За результатами проведеного моніторингу електронні та оригінальні варіанти заповнених довідок на кожний окремий об’єкт роздрібної торгівлі та узагальна інформація надаються до Департаменту промисловості та розвитку підприємництва. Також на виконання протокольних дооручень, працівниками відділу проводилась фотофіксація об’єктів в частині їх санітарного утримання та благоустрою, фотофіксація рекламних плакатів для споживачів. На сьогодні проводиться моніторинг 8 об’єктів торгівлі, в яких не сплинув трирічний термін реалізації хліба та хлібобулочних виробів, за фіксованими цінами. В свою чергу довідки про відсутність хліба та хлібобулочних виробів за фіксованими цінами направляються організатору конкурсу, інвестору та інфестору-набувачу для вжиття заходів відповідно до умов інвестиційного договору.

На території району функціонує Дев’ять підприємств ринкової мережі, загальною площею 17,5 гектарів (га), майже на 8 тис. торговельних місць.

За спеціалізацією підприємства ринкової мережі поділяються:

- 5 змішаного типу (з реалізації продовольчих та непродовольчих товарів) ПрАТ «Ринок «Оболонь», ТОВ «Полісся» ринок «Полісся», ТОВ «Явір-95» ринок «Мінський», ТОВ «Лілія-МБ» торговельний майданчик «Лілія», ТОВ ТЦ «Люкс» торговельний майданчик «Люкс»;

- 4 непродовольчі: ТОВ «Куренівський ринок», ТОВ «Книжковий ринок», ТОВ «Антиквар» (стара назва ринку «Петрик»), ТОВ «Почайна-Центр» (стара назва ринку «Петрівка»).

 

Побутове обслуговування:

На території Оболонського району міста Києва здійснює діяльність 663 підприємства побутового обслуговування населення: майстерні з ремонту взуття, техніки, одягу, шкіргалантереї; хімчистки, перукарні та салони краси; ательє з пошиття одягу; фотопослуги; виготовлення меблів; ремонт та виготовлення замків і ключів; упаковка подарунків; пошиття гардин; ремонт ювелірних виробів, послуги поліграфії тощо.

Відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 23 червня 2011 року № 1043 «Про міський конкурс-огляд суб’єктів господарювання сфери побутового обслуговування на присвоєння звання зразкового у м. Києві», відповідного розпорядження Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації від 04 листопада 2011 року № 566 «Про проведення районного конкурсу-огляду суб’єктів господарювання сфери побутового обслуговування на присвоєння звання «Зразковий в Оболонському районі міста Києва» щорічно, за підсумками року в районі проводяться зазначені конкурси.

Рішенням районної конкурсної комісії визначаються переможці першого етапу районного конкурсу-огляду серед суб’єктів господарювання сфери побутового обслуговування присвоюється звання «Зразковий в Оболонському районі міста Києва», визначено 4 найкращих підприємств: Салони краси «Хіого», «Бьюті Ватель», «Лонда», майстерня з ремонту техніки «ДТС» та ТОВ «Аква-Клін» «Хімчистка-БЛЄСК».

Відділом торгівлі та споживчого ринку Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації подається до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на затвердження пропозиції щодо присвоєння суб’єктам господарювання сфери побутового обслуговування звання зразкового у місті Києві, салон краси «Бьюті Ватель».

За результатами першого етапу районного конкурсу-огляду відзначаються суб’єкти господарювання сфери побутового обслуговування під час проведення районних заходів з відзначення професійного свята – Дня працівників житлово-комунального господарства і побутового обслуговування населення.

Крім того, відділом торгівлі та споживчого ринку підприємства побутового обслуговування (салони краси, перукарні) залучаються до участі у конкурсах та фестивалях, чемпіонатах («Кришталевий янгол», «Чарівна зачіска») та інших, які організовуються на загальноміському рівні, отримуючи свої нагороди.

На території Оболонського району функціонують 4 школи з підготовки фахівців та підвищення кваліфікації у сфері перукарської майстерності та нігтьової естетики: ТОВ «Дюденко і Ко», «Школа зачісок «Володимир Тарасюк», «Школа-студія дизайну нігтів Наталії Головіної», «Нігтьова школа Вікторії Клопотової».

Після закінчення зазначених шкіл, фахівці працюють не тільки на підприємствах побуту Оболонського району, а й в інших районах столиці, по всій Україні та за кордоном і виходять переможцями на світових конкурсах (Японія, США, Польща, Чехія).

З метою організації та проведення ярмарків у місті Києві на належному рівні, виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) видано розпорядження від 26.05.2015 року №507 «Про проведення ярмарків у місті Києві»

Графіки проведення ярмарків на території міста Києва затверджуються заступником голови Київської міської державної адміністрації по напрямку роботи, в місцях найбільшого проживання населення,  для зручності людей похилого віку, інвалідів, яким важко громадським транспортом доїхати до ринку чи супермаркету, або йти пішки.

При складанні графіків проведення ярмаркових заходів враховується наявність під’їзних шляхів і змога перекриття дорожнього руху.

Організація та проведення ярмарків щомісячно оцінюються за показником «Якість та рівень організації ярмарків», відповідно до окремого доручення Київського міського голови В. Кличка від 01.04.2015 року №9482.

Оцінювання здійснюють спеціалісти управління торгівлі та побуту Департаменту промисловості та розвитку підприємництва Київської міської державної адміністрації, про що складається довідка під час проведення кожного ярмарку.

Одним із основних показників при оцінюванні – це наявність намету адміністрації ярмарку, в якому повинно бути:  

- інформаційні таблички: «Адміністрація ярмарку», «Режим роботи ярмарку», «Контрольні ваги»;

- контрольні ваги повірені/опломбування;

- «Куточок споживача» з відповідними документами;

- книга відгуків та пропозицій і книга реєстрації перевірок, належно оформлені згідно чинного законодавства України;

- встановлення біотуалетів з рукомийниками, баків для сміття, дорожніх знаків, що обмежують рух автотранспорту.

Поряд з цим на показник щодо дотримання правил торговельної діяльності є наявність у продавців на робочому місці таблички про суб’єкта господарювання, особистої медичної книжки (установленого зразка), документів, що підтверджують якість та безпеку товарів, висновок державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи тощо.

Крім спеціалістів Департаменту промисловості та розвитку підприємництва Київської міської державної адміністрації, які оцінюють ярмарок, санітарні книжки та документи на якість і безпечність продуктів перевірять фахівці головного управління Держпродспоживслужби в місті Києві.

Під час запису торгуючих на ярмарки, так і в ході її проведення, з ними проводиться роз’яснювальна щодо дотримання вимог правил торгівлі продовольчими товарами.

Поряд з цим, торгуючі на ярмарку розміщуються відповідно товарного сусідства, що теж передбачено  при оцінюванні.

До участі у ярмарках залучаються безпосередні виробники продовольчої продукції, фермерські та сільськогосподарські господарства і переробні підприємства, приватні підприємці та підприємства із Київської, Вінницької, Рівненської, Хмельницької, Чернівецької, Черкаської, Чернігівської та інших областей України, що дає змогу забезпечити широкий асортимент м’яса та м’ясопродуктів, молока, молочних та хлібобулочних виробів, риби, овочів, фруктів, меду, бакалійних товарів тощо.

 

Показники ярмаркових заходів за 10 місяців 2018 року:

 

Кількість ярмарків

Кількість учасників

Реалізовано тон продукції

34

4 644

10 252,8

У зв’язку з проведенням будівельних робіт на розі вул. Героїв Дніпра та пр. Оболонського найбільш суттєві ярмарки за адресою: просп. Оболонський, 21-43 тимчасово припинено до кінця закінчення будівництва.

Окрім продовольчих ярмарків відділ торгівлі та споживчого ринку залучає підприємців до загальноміських ярмарків «Сад-город», «Шкільний ярмарок», які проводяться щорічно Київською міською державною адміністрацією.

Відділом торгівлі та споживчого ринку залучаються підприємці до участі у благодійних акціях: допомога воїнам АТО, підшефній військовій частині, ветеранам до свята 9-го травня, постраждалим в наслідок стихійного лиха, пунктам обігріву у зимові періоди та багатьох інших акціях.

Суб’єктам господарювання надаються пропозиції щодо вдосконалення роботи підприємств торгівлі, громадського харчування, ринкової мережі та побуту, належної організації обслуговування населення в ході обстежень їх підприємств, при проведенні нарад та семінарів.

Також керівникам закладів торгівлі та споживчого ринку надається консультативна допомога стосовно змін до законодавства, розробляються пам’ятки, доводиться інформація для оприлюднення на суб-веб сторінці Оболонської райдержадміністрації, електронною поштою, факсограмами щодо виконання рішень та розпоряджень Київської міської Ради (Київської міської державної адміністрації), графіків проведення ярмарків, тощо.

Наближаються новорічні свята, в районі буде здійснюватися продаж хвойних дерев з 15 по 31 грудня.

Щороку визначаються та затверджуються заступником голови КМДА адресний перелік сезонних ярмарків з продажу натуральних хвойних дерев, новорічних прикрас.

В Оболонському районі визначено 19 таких місць.

Суб’єктам господарювання, які визнані переможцями електронних торгів і мають право здійснювати реалізацію натуральних хвойних дерев надаються рекомендації щодо укладання договорів пайової участі з КП «Поділ Нерухомість» (вул. Марка Вовчка, 21) та в подальшому – заключення угоди з комунальним підприємством по утриманню зелених насаджень Оболонського району на прибирання та утилізацію дерев, які залишаються.

З метою недопущення торгівлі новорічними ялинками у не відведених для цього місцях та на виконання доручень КМДА, екологічної інспекції, створюються районна робоча група, до складу якої входять представники структурних підрозділів райдержадміністрації, районного управління національної поліції, Головного управління  Держпродспоживслужби у м. Києві, Департаменту промисловості та розвитку підприємництва КМДА та здійснюється обстеження по виявленню місць несанкціонованої торгівлі хвойними деревами.

Підприємства торгівлі та споживчого ринку Оболонського району м. Києва в достатній кількості забезпечують мешканців району продовольчими і непродовольчими товарами та побутовими послугами.

        

За інформацією відділу торгівлі та споживчого ринку

Перейти до спискуВерсiя для друку