Використання пісочної терапії в роботі практичного психолога і соціального педагога
07 та 08 квітня 2015 року методичним центром практичної психології та соціальної роботи організоване навчання для практичних психологів і соціальних педагогів «Використання пісочної терапії в роботі практичного психолога і соціального педагога».
Ігри з піском – одна з форм природньої діяльності дитини. Саме тому ми, дорослі, можемо використовувати пісочну арт-терапію в розвивальних та навчальних заняттях. Будуючи картини з піска, вигадуючи різноманітні історії, ми в найбільш органічній для дитини формі передаємо їй наші знання і життєвий досвід, події та закони оточуючого світу. При цьому ми ще й допомагаємо собі, посилюючи свою Внутрішню Дитину.
Принцип «Пісочної терапії» був запропонований ще Карлом Густавом Юнгом, чудовим психотерапевтом, засновником аналітичної терапії. Багато психологів бачать в окремих пісочних частинках символічне відображення автономності людини, а в пісочній масі втілення Життя у Всесвіті.
Гра з піском, як консультаційна методика була описана англійським педіатром Маргарет Ловенфельд в 1939 році. В ігровому приміщенні створеного нею Лондонського Інститута Дитячої Психології вона встановила дві підставки, одну наповнила піском, а іншу водою, і формочки для гри з піском. Іграшки «жили» в коробці. Маленькі пацієнти інститута використовували іграшки в грі з піском, а коробки з піском вони називали «світом». Тому М.Ловенфельд назвала свій ігровий метод «світовою методикою».
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ В ПІСОЧНІЙ АРТ-ТЕРАПІЇ
1.Створення природнього стимулюючого середовища, в якому дитина почувається комфортно і захищено, проявляючи творчу активність.
2.Наділення "життєдіяльністю" абстрактних символів: букв, цифр, геометричних фігур та інш.
3. Дійсне «проживання», програвання різноманітних ситуацій разом з героями казкових ігор.