Відбувся захист науково-дослідних робіт: ДНЗ № 291, ДНЗ № 602, СЗШ № 233
На засіданні Експертної ради КУ ім. Б. Грінченка ІППО захищені науково-дослідні роботи: ДНЗ № 291, ДНЗ № 602, СЗШ № 233
Дошкільний навчальний заклад № 291 «Інклюзивна освіта для дітей з розладами аутичного спектру в дошкільних навчальних закладах»
Метою дослідно-експериментальної роботи на тему: «Інклюзивна освіта дітей з розладом аутичного спектру для дітей в навчальних закладах» є виявлення оптимальних умов і середовищних ресурсів корекційно-розвивальної роботи для розвитку дітей з розладом аутичного спектру , що сприяє соціалізації та адаптації до життя в соціумі разом із здоровими ровесниками в межах інклюзивної групи для дітей віком від 3 до 6 років
Педагогічним колективом ДНЗ було здійснено пошук методів роботи, які дозволяють дітям з проблемами розвитку навчатися разом зі здоровими дітьми. Також були виділені умови, при яких спільне навчання і виховання є ефективним як для дітей з синдромом так і для здорових дітей.
Дошкільний навчальний заклад № 602 «Включення дітей зі зниженим слухом в інклюзивний освітній простір дошкільного навчального закладу».
Мета дослідження полягає у створенні умов для розвитку, виховання та навчання дітей зі зниженим слухом та наданні їм можливості адаптуватися до життя в соціумі разом із здоровими ровесниками.
Напрацьований досвід показує, що діти з особливими освітніми потребами, які виховуються та навчаються в умовах інклюзивної освіти, стали прихильніше ставитися до оточуючих, зріс їх інтерес до пізнавальної діяльності та спілкування, з'явилася мотивація до самоконтролю, в них частіше виявляються почуття гордості за себе. Найбільш позитивно на соціально-емоційну сферу дітей з особливими освітніми потребами вплинуло залучення їх до різних видів діяльності у різних соціальних середовищах.
В СЗШ № 233 «Соціально-педагогічні аспекти організації інклюзивної освіти дітей зі зниженим слухом в умовах основної та старшої школи»
Практичний етап (2014-травень 2015рр) - полягав у реалізації завдань програми, виявленні ефективних засобів і методів роботи з дітьми та дітьми з порушеннями слуху та мовлення, обміні досвідом, підготовці матеріалів, визначених завданнями проекту.
Звичайно, дітям зі зниженим слухом важче, ніж їх чуючим одноліткам опановувати навчальний матеріал, вони зіштовхуються з рядом труднощів та перешкод на шляху до засвоєння знань, опанування уміннями та навичками. Однак, урахування індивідуальних особливостей кожного учня; безперервна, наполеглива робота команди спеціалістів спрямована на створення найбільш ефективних умов для розвитку дитини; залучення батьків в інклюзивний навчально-виховний процес дає можливість дитині комфортно відчувати себе в середовищі чуючих, не соромитись своїх особливостей, на рівні з однолітками опановувати навчальний матеріал та бути невід'ємною частинкою соціуму, знаходитись в суспільстві, а не за його межами.