Урок бібліотечно-бібліографічної грамотності в бібліотеці ім.Панаса Мирного
До Міжнародного дня рідної мови в публічній бібліотеці ім. Панаса Мирного пройшов урок бібліотечно-бібліографічної грамотності.
За знаннями по бібліографії та лексикографії до закладу завітали учні 10-го класу ЗОШ №29.
Завідуюча бібліотеки розповіла про походження терміну бібліографії, яке вона має значення в бібліотечному процесі. Що таке бібліографічний опис, його функції, фактори розвитку та як виглядає процес складання бібліографічного опису для традиційних каталогів, учні сприйняли з цікавістю. Переглянули бібліографічні покажчики, які їм представили, чим і викликали чимало запитань.
Далі розглянули один із розділів мовознавства – лексикографія. Адже на сьогоднішній день учні шкіл погано орієнтуються в довідниковому апараті бібліотеки. До основних видів видань належать: енциклопедії, довідники, словники, які були представлені учням.
Словники є багатим джерелом вивчення мови народу. Видатний поет і вчений М.Рильський, підкреслюючи важливість словників, писав:
Не бійтесь заглядати у словник,
Це пишний яр, а не сумне провалля,
Збирайте, як розумний садівник
Достиглий овоч у Грінченка й Даля.
До процесу проведення бібліотечно-бібліографічного уроку долучилась вчителька української мови і літератури Любов Олександрівна. Підвела підсумок заняття, де учні мали можливість застосувати і показати свої бібліографічні знання.
Успіх роботи щодо прищеплення учням бібліотечно-бібліографічної грамотності залежить від тісного контакту школи та бібліотеки, єдиного планування роботи з книгою.
«Кожна наука ґрунтується на бібліографії» (В.Брюсов)