Прийняття проекту Закону України «Про житлово-комунальні послуги» без урахування пропозицій місцевих громад потягне низку ризиків у питанні захисту інтересів споживачів – Департамент ЖКІ
Міська влада наполягає на тому, що прийняття Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (реєстраційний номер 1581-д, далі – Законопроект) у нинішній редакції потягне за собою ризики в питанні захисту прав та інтересів мешканців. У документі відсутні механізми впливу органів місцевої влади на виконавців житлових і комунальних послуг. Про це йшлося під час круглого столу «Проект Закону «Про житлово-комунальні послуги» (1581-д): співпраця чи війна між власниками квартир та приватними управителями?», що відбувся в ІА «Укрінформ».
Як повідомила під час круглого столу начальник управління розвитку житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА Віра Радченко, вже зараз у столиці міська влада фіксує часті порушення з боку приватних управителів і компаній.
«До адміністрації находять численні скарги мешканців столиці на низьку якість послуг, некерованість і зловживання з боку приватних управляючих компаній, керівників ОСББ. Столична влада, як і будь-який інший орган місцевого самоврядування в Україні, позбавлена законних важелів впливу й механізмів дієвого вирішення проблем міської сфери житлово-комунального господарства та захисту інтересів споживачів житлово-комунальних послуг», – повідомила вона.
Віра Радченко нагадала, що протягом 2016 року Київська міська державна адміністрація неодноразово надавала Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства пропозиції та зауваження до Законопроекту, які стосувалися визначення у сфері житлово-комунального господарства: кола учасників правовідносин у цій сфері; прав органу місцевого самоврядування та дієвого контролю і недопущення ущемлення інтересів споживачів житлово-комунальних послуг; відповідальності учасників правовідносин у цій сфері за порушення законодавства.
«Запропоновані в останній редакції Законопроекту обсяги повноважень місцевої влади настільки звужені, що практично усувають місто від реалізації державної політики у сфері житлово-комунальних послуг. Позиція столичної територіальної громади доводилася до відома Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства представниками. Однак підготовлений до другого читання Законопроект не враховує запропонованих Київською міською державною адміністрацією пропозицій. Столична адміністрація звертає увагу на низку ризиків і негативних наслідків, які торкаються питання захисту інтересів споживачів, у разі прийняття Законопроекту в зазначеній редакції», – заначила Віра Радченко.
Ретельний аналіз документу виявив, що за своєю спрямованістю він може спровокувати гострі масові соціальні збурення, а його реалізація на практиці більшості його положень гальмуватиме процес реформування житлово-комунального господарства, створення конкурентного, прозорого ринку житлово-комунальних послуг.
Столична влада й надалі стоятиме на захисті інтересів територіальної громади Києва. У разі прийняття у другому читанні Законопроекту місто невідкладно звернеться до Голови Верховної Ради України, а у разі внесення Закону на підпис Президентові України – до Президента України щодо проблем та очевидних ризиків, які потягне за собою прийняття зазначеної редакції Закону України «Про житлово-комунальні послуги».
kievcity.gov.ua