Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Опалювальний сезон у Києві: За що ми платимо і хто за що відповідає?

Опубліковано 25 листопада 2019 року о 14:10

Заступник голови КМДА Петро Пантелеєв спеціально для 112.ua про особливості початку опалювального сезону нинішньою аномально теплою осінню в Києві; про випадки, коли мешканці житлових будинків можуть вимагати перегляду розміру нарахувань у платіжках за тепло; де шукати причини низької температури в помешканні, якщо на вулиці похолодало і відомо, що будинок вже підключили до тепла.

Цього року опалювальний сезон у Києві розпочали 25 жовтня. Тепла погода дозволила нам якомога довше не вмикати опалення і зекономити кошти споживачів, а також природний газ. За орієнтовними підрахунками, кияни зекономили 130 млн грн.

Як вмикається опалення в столиці? У Києві працює одна з найбільших систем централізованого теплопостачання – це дві потужні ТЕЦ-5 і ТЕЦ-6, що виробляють електричну та теплову енергію, 2,7 тис. км тепломереж, 4 станції теплопостачання, понад 180 котелень, 2,9 тис. теплових пунктів, 19 насосних станцій. Процес подавання тепла такою потужною та розгалуженою системою в понад 11 тис. житлових будинків та ще кілька тисяч будівель соціальної сфери й адміністративні приміщення триває до 10 днів. Тому споживачам важливо розуміти черговість підключення, адже підключити всіх протягом одного дня просто неможливо технічно.

За теплопостачання основної кількості житлових будинків столиці відповідають дві теплопостачальні організації – комунальне підприємство "Київтеплоенерго" і ТОВ "Євро-Реконструкція". Також є таке поняття, як колективний договір, тобто теплопостачальні підприємства не мають прямих договорів з жителями, але мають угоду з ОСББ, ЖБК, приватним ЖЕКом або іншим підприємством, що обслуговує будинок. Саме ці організації та їхні посадові особи відповідають за технічну та фінансову (відсутність заборгованості) готовність багатоповерхівок. Ця категорія будинків, як виявилось, є найбільш проблемною, оскільки там часто є заборгованість або не виконано умови, тому під час старту опалювального сезону проблеми таких будинків доводиться вирішувати індивідуально.

Після того як ваш будинок підключили до тепла, тобто теплопостачальна організація подала теплоносій, який має відповідати певним температурним параметрам, житлова організація – ЖЕК, ОСББ тощо, має перевірити, чи справно працюють внутрішні системи теплопостачання, які можуть впливати на температуру. Якщо ви бачите, що в будинку є тепло, але ваші батареї гріють так, що в кімнаті менше 18 градусів за Цельсієм, необхідно залишити заявку за телефоном єдиної диспетчерської з питань ЖКГ – 1557 або з мобільного – (044) 500 1557. Обслуговувальна організація має вийти на місце, обстежити приміщення, виявити причину та усунути її.

 

Дуже часто обладнання, особливо в старих будинках, потребує капітального ремонту або модернізації, адже протягом років роботи просто вийшло з ладу. Тут діють міські програми – "70/30%" та "Капремонти".

На жаль, під час запуску тепла можуть статися пошкодження теплових мереж, і подавання тепла та гарячої води фахівці змушені припинити для усунення аварії. Рівень аварійності теплових мереж становить 80%, і торік ми повернули їх з управління "Київенерго", щоб розпочати заміну. Цього року вже замінили 130 км найбільш старих та пошкоджених трубопроводів.

У разі якщо через аварійну ситуацію в будинку не було тепла, плату нараховувати не повинні. Знову ж таки за допомогою сервісу 1557 можна уточнити строки аварійного відключення.

Якщо ж виникають запитання щодо нарахувань, ми наполегливо радимо звернутися до одного з Центрів комунального сервісу (ЦКС). Це мережа сервісних центрів, що працюють за принципом "єдиного вікна". Тобто, якщо питання щодо не лише тепла, а й холодної води чи прибирання, допоможе ЦКС https://cks.com.ua/service-centers/. У Центрі комунального сервісу є така функція, як електронна черга, тобто ви можете записатися до фахівця на зручний для вас час.

 

Наголошую, якщо у вас виникають запитання чи нерозуміння нарахувань, зверніться або напряму до виконавця послуги, або до Центру комунального сервісу. Якщо якості послуг недостатньо, ви можете оформити акт-претензію та отримати перерахунок. Але звертаю увагу: якщо в житловому будинку працює будинковий лічильник тепла, то перерахунок не здійснюється. Ви сплачуєте за ті обсяги теплової енергії (вимірюється в гігакалоріях), що спожили будинок і ваше помешкання, в тому числі. Споживачам також слід враховувати, що вони сплачують за опалення не лише своїх квартир, а й за обігрів місць загального користування – коридорів, тамбурів тощо.

Причиною недостатньої температури опалення можуть також бути самі мешканці. У столиці є низка випадків, коли сусід під час ремонту втручається в систему опалення і виводить її з ладу. Люди об’єднують кухню з балконом, роблять добудови, збільшують площу квартири і кількість радіаторів, зменшують діаметр трубопроводів тощо. У результаті будинкова система постачання тепла розбалансована – в одній квартирі +25 градусів, в іншій — +14.

Наприклад, у Печерському районі житель верхнього поверху на горищі влаштував житлові кімнати без дозволу і переобладнав систему опалення. У результаті всі інші мешканці мали в квартирах незадовільну температуру опалення. У таких випадках керівна компанія, що обслуговує будинок, подає до суду і власник зобов’язаний повернути все до попереднього стану.

ua.112.ua


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux