Нoві сервіси та послуги. Куди киянам скаржитися на булінг і побори в школах
4 листопада в Україні офіційно запрацювала Служба освітнього омбудсмена. Однак вже зараз кожен охочий може направити звернення та ознайомитися з інформацією про діяльність Служби на сайті – нині він працює в тестовому режимі.
Про це повідомив освітній омбудсмен Сергій Горбачов під час зустрічі з Міністром освіти і науки України Ганною Новосад.
– Посада освітнього омбудсмена, перш за все, передбачає широку комунікацію з суспільством та інформаційну відкритість. Тож ми сподіваємося, що Служба виправдає покладені на неї обов'язки та стане ще одним майданчиком для спілкування з учнями, студентами, їхніми батьками, педагогами та науковцями. Сьогодні конфлікти – один з основних факторів, що заважає дітям нормально концентруватися на навчальному процесі та отримувати від нього користь. Служба має мінімізувати цей плив і допомогти усій нашій системі освіти стати успішнішою, – зазначила Ганна Новосад.
Користувачі вже зараз можуть ознайомитися з базовими розділами сайту, де виписані права здобувачів освіти, батьків, педагогів та науковців. Там також розміщена контактна інформація – телефон, поштова та електронна адреса – за якими можна звернутись до освітнього омбудсмена зі скаргою, пропозицією чи за роз'ясненням.
Безпосередньо працювати зі скаргами буде сам освітній омбудсмен та юридичний відділ Служби. При цьому в її складі також передбачений відділ медіа та аналітики. До вирішення конфліктів залучатимуться також працівники психолого-методичної підтримки.
Контакти Служби освітнього омбудсмена:
Адреса для електронних звернень: [email protected] або за посиланням https://zvernennya.eo.gov.ua.
Адреса для письмових звернень: Служба освітнього омбудсмена, 03058, м. Київ, відділення поштового зв'язку 58, а/с 48.
Телефон для зв'язку: (044) 4067234, +380 951438726.
До освітнього омбудсмена заявники можуть звертатися зі скаргами про порушення прав у сфері освіти. Скарга подається протягом 1 року після виявлення порушення прав.
Заявниками можуть бути: здобувачі освіти; батьки, законні представники здобувачів освіти; педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники.
Заявник може подати скаргу: особисто; через уповноважену особу, якщо повноваження зазначеної особи оформлені відповідно до законодавства. Скарга надсилається у письмовій формі на адресу Служби поштою або подається особисто, а в електронній формі – на електронну адресу Служби з використанням засобів електронного зв’язку або через онлайн форму на вебсайті.
Права здобувачів освіти
Діти (учні) мають право на: (згідно з Конвенцією про права дитини):
- освіту (безплатну й обов’язкову початкову освіту;
- доступність безплатної повної загальної середньої освіти та надання у випадку необхідності фінансової допомоги);
- недоторканність приватного життя, честі та гідності;
- відпочинок, ігри та дозвілля (кожна дитина має право на відпочинок та вільний час, у який вона може грати та вільно брати участь у культурному та художньому житті).
- доступність освіти (рівні умови доступу до освіти);
- безоплатну освіту (безкоштовне навчання від 1-го до 12-го року здобуття загальної середньої освіти);
- якісні освітні послуги;
- безпечне освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу (цькування);
- захист від будь-яких форм фізичного та психічного насильства під час освітнього процесу;
- захист від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою;
- неприпустимість словесних образ, лайки та підвищеного тону спілкування з боку інших учнів та педагогів на свою адресу;
- безкоштовні підручники та посібники, у тому числі й в електронному форматі та інше.
Повний перелік
Службу створили за два місяця «з нуля», сформували команду, створили чимало внутрішніх документів, які потрібні для роботи, підготували сайт та форми звернень. Наступний крок – створення громадської мережі. Наразі готують процедуру пошуку та призначення громадських радників та консультантів освітнього омбудсмена.
vechirniy.kyiv.ua