Науково-практичний семінар «Забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами"
На базі СЗШ №231 Оболонського району міста Києва за участі Інституту корекційної педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова та Інституту спеціальної педагогіки НАПН України був проведений науково практичний семінар присвячений заключному етапу експерименту «Психолого-педагогічне управління навчальною діяльністю соціально занедбаних учнів та учнів з затримкою психічного розвитку в умовах середньої загальноосвітньої школи».
Основна мета заходу полягала у систематизації та узагальненні набутого досвіду роботи з соціально занедбаними учнями та учнями, що мають затримку психічного розвитку в умовах інклюзивного навчання. Також, продемонструвати структуру та результати командної взаємодії спеціалістів, що здійснюють корекційно-розвивальний вплив на дитину з особливими освітніми потребами, яка перебуває в масовій школі.
В рамках семінару було обговорено ряд важливих питань, які сформувалися протягом реалізації експерименту, а саме:
1.Передумови початку експерименту. Цілі впровадження та реалізації нових навчально-виховних технологій. Доповідач директор СЗШ №231 ЗНЗ І-ІІІ ступенів - Маматказін І.В.
2.Соціально-педагогічні умови інтегрування дітей з порушеннями психофізичного розвитку у загальноосвітній простір. Доповідач доктор наук, професор, директор навчально-методичного центру освітньої інтеграції НПУ імені М.П. Драгоманова - Бондар Віталій Іванович.
3.Формування гнучкої системи корекційно-розвивального впливу на дитину в умовах класно-урочної системи. Доповідач завідуюча лабораторії корекції розвитку дітей з аутизмом Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, доктор психологічних наук - Скрипник Тетяна Вікторівна.
4.Психологічна та професійна непідготовленість вчителів загальноосвітньої школи до роботи з дітьми, що мають затримку психічного розвитку. Доповідач завідуюча кафедрою менеджменту підвищення кваліфікації Інституту корекційної педагогіки та практичної психології, кафедра логопедії, НПУ імені М.П. Драгоманова, доцент Гноєвська Оксана Юріївна.
5.Координація роботи спеціалістів в умовах інклюзивного навчання. Доповідач заступник директора з НВР Манченко Надія Леонідівна.
Також була продемонстрована стратегія роботи спеціалістів, що приймають участь в реалізації індивідуального навчального плану та є безпосередніми учасниками корекційно-розвивального впливу на учнів з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітньої класно-оурочної системи.
Основна мета - продемонструвати структуру роботи кожного спеціаліста в команді, як з теоретично-методичного так і з практично-цільового боку реалізації завдань корекції та розвитку дітей, що вчаться в умовах інклюзії. Міждисциплінарний зв'язок спеціалістів - як основа якісної корекції розвитку.
Також виступили і спеціалісти навчального закладу: вчитель-дефектолог Снісаренко Олена Ігорівна, вчитель-логопед СЗШ №231 Опанасенко Галина Миколаївна, психолог СЗШ №231 Башкірова Інна Олександрівна, соціальний педагог Крушинська Ольга Володимирівна.
По закінченню семінару всі охочі мали можливість задати питання, поділитися своїми власними думками та запропонувати шляхи покращення якості процесу інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітній простір.