Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація
офіційний вебпортал

Інформація про результати діяльності щодо забезпечення стану законності та заходи по її зміцненню в Оболонському районі протягом 2017 року за результатами діяльності Київської місцевої прокуратури № 5

Опубліковано 27 лютого 2018 року о 12:00

Київською місцевою прокуратурою № 5 в межах повноважень, визначених Конституцією України та Законом України «Про прокуратуру», упродовж 12 місяців 2017 року вживались організаційно-практичні заходи щодо забезпечення ефективності прокурорсько-слідчої діяльності, реального усунення порушень законів, захисту інтересів держави та громадян, притягнення винних осіб до відповідальності, забезпечення відшкодування спричиненої шкоди.

На виконання вимог статті 25 Закону України «Про прокуратуру» з метою координації діяльності у сфері протидії злочинності упродовж 2017 року під головуванням керівника Київської місцевої прокуратури №5 проведено 2 координаційних наради щодо стану протидії злочинності та кримінальній корупції на території Оболонського району м. Києва, а також стану оперативно-розшукової діяльності при здійсненні оперативно-розшукових заходів, спрямованих на встановлення місцезнаходження осіб, які переховуються від органів досудового розслідування, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання, безвісно зниклих осіб, а також при документуванні осіб та груп, які готують вчинення злочину.

Однак, вжитими скоординованими заходами не в повній мірі вдалося уникнути негативних тенденцій у структурі злочинності.

Стан злочинності

Згідно даних Єдиного реєстру досудових розслідувань злочинність на території Оболонського району м. Києва за 12 місяців 2017 року, у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року, характеризується наступним чином.

Усього, за 12 місяців 2017 року спостерігається незначне зменшення кількісті кримінальних правопорушень, проте рівень злочинності в районі залишається досить високим.

На 20% менше обліковано тяжких і особливо тяжких злочинів (2157 проти 2696 минулого року). Натомість, при такій позитивній динаміці щодо зазначених категорій злочинів, досить великою залишається кількість зареєстрованих умисних вбивств (12 упродовж 2017 року проти 12 упродовж 2016 року); на 30% більше зареєстровано навмисних тяжких тілесних ушкоджень (13 проти 10 торік), у т.ч. 3 – зі смертельним наслідком (+ 50 %, минулого року 2).

Приблизно на 40 % зменшилася кількість злочинів проти власності, у т.ч. на 42 % – крадіжок (з 4722 у 2016 році до 2750 у 2017 році), з них, на 28 % – квартирних крадіжок (з 781 упродовж 2016 року до 563 упродовж 2017 року), на 57 % – кишенькових крадіжок (з 550 за 2016 рік до 237 за 2017 рік); на 43 % – пограбувань (з 630 у 2016 році до 358 у 2017 році); на 39 % – шахрайства (з 787 у 2016 році до 483 у 2017 році).

Разом з тим, незважаючи на зменшення зазначених видів злочинів, на 111 % збільшилася кількість розбоїв (з 35 до 74 упродовж 12 місяців 2017 року).

Також, більше зареєстровано злочинів проти громадського порядку та моральності, у т.ч. на 57 % більше зареєстровано фактів хуліганства (44 за 2017 рік проти 28 за 2016 рік).

На 40 % менше скоєно незаконних заволодінь транспортними засобами (з 225 у 2016 році до 134 у 2017 році).

Зменшилася кількість злочинів, пов’язаних з порушення правил дорожнього руху, у т. ч. на 20 % менше зареєстровано ДТП зі смертельними наслідками (з 12 проти 15 минулого року).

Одними з причин зростання деяких видів кримінальних правопорушень є недостатня профілактична робота органів поліції, неналежний рівень обміну здобутої інформації між підрозділами поліції під час і після проведення оперативних заходів, недостатня взаємодія з органами самоврядування, вкрай низька профілактична і оперативна робота з раніше засудженими громадянами та особами схильними до вчинення злочинів, а також формальним підходом органів виконавчої влади району до виконання програм щодо профілактики злочинності.

Рівень розкриття злочинів становить 23% з урахуванням кримінальних правопорушень, у яких особам повідомлено про підозру (середній показник по місту Києву – 25%), та 19% – за остаточними результатами досудового розслідування (21% по місту Києву).

Такий стан справ можна пояснити недоукомплектованістю СВ Оболонського УП ГУНП у м. Києві (майже удвічі), значною плинністю кадрів (у т.ч. кваліфікованих, з великим досвідом роботи). Це призвело до значного збільшення навантаження як на слідчих, так і на процесуальних керівників – прокурорів (у середньому понад 400 кримінальних проваджень).

Маючи таке навантаження, ні слідчі, ні прокурори не встигають охопити належною увагою всі кримінальні провадження, навіть ті, у яких після проведення першочергових слідчих (розшукових) дій наявні підстави для прийняття рішення в порядку ст. 284 КПК України (закриття кримінального провадження).

Кримінально-карана корупція

Позитивними є напрацювання щодо виявлення злочинів з корупційними зв’язками.

Зокрема, у поточному році викрито та задокументовано 5 фактів, пов’язаних з одержанням неправомірної вигоди, 4 з яких відносно 6 осіб скеровано до суду з обвинувальними актами.

Так, на початку липня до суду скеровано обвинувальний акт за фактом одержання начальником відділу Управління водних ресурсів у м. Києві та Київській області неправомірної вигоди в розмірі 1200 доларів США для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 369-2 КК України. У зазначеному кримінальному провадженні досудове розслідування фактично проведено процесуальними керівниками, у т.ч. заступником керівника місцевої прокуратури.

Також, у жовтні закінчено досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом вимагання та одержання неправомірної вигоди інспектором з благоустрою виконавчого комітету Гостомельської селищної ради з використанням наданої йому влади та службового становища у сумі 30000 грн. Обвинувальний акт за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 368 КК України скеровано до суду.

Упродовж листопада 2017 року закінчено розслідування у кримінальному провадженні за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 368; ч. 5 ст. 27 ч. 3 ст. 368 КК України, за фактом пособництва приватним землевпорядником в отриманні службовою особою, що займає відповідальне становище (посадовою особою місцевого самоврядування) – Озерським сільським головою Бородянського району Київської області – неправомірної вигоди у великому розмірі, за позитивне вирішення питання суб’єкта господарської діяльності, пов’язаного із зміною цільового призначення земельної ділянки, а також отримання хабара службовою особою, що займає відповідальне становище.

Разом з тим, ще у 1 кримінальному проваджені особі повідомлено про підозру у вчиненні кримінального корупційного правопорушення.

Корупційними злочинами завдано збитків на 1 287 тис. грн., у зв’язку з чим місцевою прокуратурою заявлено позов про відшкодування завданих збитків.

Стан прокурорського нагляду за додержанням законів правоохоронними органами при провадженні досудового розслідування та підтримання державного обвинувачення

В органах Національної поліції у місті Києві

Оболонським УП ГУНП у м. Києві упродовж 2017 року розпочато 13091 кримінальне провадження, процесуальне керівництво у яких здійснювалося прокурорами місцевої прокуратури №5. Окрім цього, продовжувалося розслідування 13337 кримінальних проваджень, які перебували у залишку на початок звітного періоду, тобто на початок 2017 року.

Досудове розслідування закінчено у 9263 кримінальних провадженнях, з яких до суду направлено 749 обвинувальних актів, що на 20 % більше, ніж у 2016 році (598).

У структурі спрямованих на розгляд суду проваджень (обвинувальні акти, клопотання про застосування примусових заходів медичного характеру, клопотання про звільнення підозрюваного від кримінальної відповідальності) переважають провадження, у яких складено обвинувальний акт – 749 або 98,4 %.

З клопотаннями про застосування примусових заходів медичного характеру до суду скеровано 8 кримінальних проваджень, або 1,1 %.

З клопотаннями про звільнення від кримінальної відповідальності спрямовано 4 провадження, або 0,5 %.

Питома вага угод про визнання винуватості та примирення становить  14,7 % від направлених до суду кримінальних проваджень з обвинувальним актом.

Із числа кримінальних проваджень, направлених до суду з обвинувальним актом, для розгляду питання щодо затвердження угоди про визнання винуватості та угоди про примирення слідчими правоохоронних органів району за погодження з процесуальними керівниками місцевої прокуратури спрямовано 112 кримінальних проваджень (минулого року – 59), з яких 33 – з угодою про примирення (минулого року – 15) та 79 – з угодою про визнання винуватості (минулого року – 44).

Більш поширене спрямування з угодами про визнання винуватості – 79 (або 70,5%), ніж з угодами про примирення – 33 (або 29,5%).

Із внесених до Реєстру закрито 8502 кримінальних провадження, що на 4% більше, ніж за аналогічний період минулого року (8161).

До судів подано 291 клопотання про застосування запобіжного заходу. Питома вага задоволених клопотань про застосування запобіжних заходів у кримінальних провадженнях по району становить 85,9% (задоволено – 250, відмовлено з обранням іншого запобіжного заходу – 38, відмовлено – 3).

У структурі клопотань про застосування запобіжних заходів переважну більшість становлять подані клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою – 179 або 61,5%.

Із числа поданих клопотань про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою судом задоволено 145 клопотань або 81 %. У 33 випадках обрано більш м’який запобіжний захід, а саме – домашній арешт або особисте зобов’язання.

Такий запобіжний захід як особисте зобов’язання застосовано у 11 випадках або 3,7 %.

Разом з тим, показник заявлення клопотань про обрання запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту становить 80 клопотань або 27,5 %.

Упродовж 12 місяців 2017 року прокуратурою виявлено 110 раніше не зареєстрованих кримінальних проваджень, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

За вказаний період у кримінальних провадженнях процесуальними керівниками надано на 2 % вказівок більше (2546 проти 2514)

Прокурорами в порядку ч. 6 ст. 36 КПК України скасовано 370 незаконних та необґрунтованих постанов слідчих про закриття кримінальних проваджень, що на 7 % більше, ніж у 2016 році (345).

Крім того, скоординованими зусиллями у взаємодії з іншими правоохоронними органами та завдяки належному процесуальному керівництву місцевих прокурорів здобуто певні позитивні результати у розслідуванні актуальних та резонансних злочинів.

Також, прокурорами самостійно розслідувано та скеровано до суду 3 кримінальних провадження за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 199 КК України, за фактами зберігання з метою збуту та збуту за попередньою змовою групою осіб підробленої іноземної валюти в особливо великому розмірі.

Також, Київською місцевою прокуратурою № 5 у взаємодії з Оболонським УП ГУНП у м. Києві та СБ України, в ході проведення цілого рядку негласних слідчих (розшукових) дій (оперативних закупок, спостереження за особами та місцем), викрито, задокументовано та затримано групу осіб, які займалися нелегальним збутом вогнепальної зброї та бойових припасів, привезених із зони проведення АТО. Як наслідок, було перекрито стійкий канал постачання зброї до столиці України. На даний час 2 кримінальних провадження за вказаними фактами скеровано до суду.

Під час розслідування вказаних категорій кримінальних проваджень процесуальними керівниками місцевої прокуратури винесено понад 20 постанов про проведення контролю за вчиненням злочину, підготовано понад 30 клопотань до Апеляційного суду м. Києва про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, виконання яких належним чином супроводжувалося оперативними підрозділами, та за результатами проведення яких були здобуті належні та допустимі докази. У подальшому, матеріали зазначених НСРД розсекречено та використано як докази у кримінальних провадженнях з метою доведення винуватості осіб у вчиненні інкримінованих їм кримінальних порушень в суді.

Одночасно, до суду скеровано 2 кримінальних провадження у сфері грального бізнесу стосовно організаторів та виконавців вчиненого злочину. Разом з тим, на даний час у 1 кримінальному провадженні у сфері грального бізнесу 3 особам, які утримували мережу закладів грального бізнесу, повідомлено про підозру.

Також, до суду скеровано 9 кримінальних проваджень у бюджетній сфері (за 12 місяців 2016 року – 2).

В органах Державної фіскальної служби у м. Києві

СУ ФР ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві упродовж 12 місяців 2017 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 130 заяв і повідомлень про вчинення кримінальних правопорушень.

За наслідками досудового розслідування упродовж 2017 року закінчено 52 кримінальних провадження, з яких 15 – скеровано до суду з обвинувальним актом, 9 – з клопотаннями про звільнення від кримінальної відповідальності, по 28 – прийнято рішення про закриття.

На даний час у залишку перебуває 35 кримінальних проваджень. 

Значно активізовано роботу місцевої прокуратури, спрямованої на викриття злочинів у сфері ухилення від сплати податків. Так, прокуратурою спільно із співробітниками податкової міліції ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві, за оперативного супроводу спецпідрозділу «А» СБ України, припинено діяльність конвертаційного центру, який протягом 2015-2017 років надавав незаконні послуги підприємствам реального сектору економіки, переважно з міста Києва. У ході розслідування кримінального провадження була встановлена група осіб, які через підконтрольні їм фіктивні і транзитно-конвертаційні компанії (загалом їх встановлено 15) надавали послуги з конвертації грошових коштів з безготівкової форми в готівкову, документального прикриття безтоварних операцій і незаконного формування податкового кредиту підприємствами реального сектору економіки. Загальний же обіг конвертаційного центру за період 2015-2017 років склав понад 156 млн. грн.

Завдяки належному процесуальному керівництву до суду скеровано 7 обвинувальних актів за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 212 КК України (ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів).

По усіх кримінальних провадженнях зазначеної категорії, у яких збитки не відшкодовано, заявлено позови.

Реальне відшкодування до бюджету по кримінальних провадженнях вказаної категорії становить близько 13 млн. грн.

Разом з тим, у кримінальних провадженнях вказаної категорії арештовано майна та грошових коштів на суму 29,5 млн. грн., цивільні позови заявлено на 11 871 тис. грн.    

Скасовано 8 незаконних постанов слідчих про закриття кримінальних проваджень.

У кримінальних провадженнях надано 80 письмових вказівок.

Не допущено випадків закриття кримінальних проваджень стосовно підозрюваного, а також винесення виправдувальних вироків (аналогічно у 2016 році).

Представництво інтересів держави в суді

Упродовж 2017 року Київською місцевою прокуратурою № 5 пред’явлено 11 позовів, з яких 5 позовів задоволено, інші перебувають на розгляді в судах.

Наприклад, до Господарського суду м. Києва подано позовнузаяву в інтересах держави в особі Київської міської ради до ТОВ «Глорія» про розірвання договору оренди, повернення земельної ділянки площею 3729 кв.м. на просп. Степана Бандери в Оболонському районі м. Києва та стягнення заборгованості з орендної плати у сумі 398 960,50 грн. Позовні вимоги Київської місцевої прокуратури № 5 задоволені в частині повернення земельної ділянки у власність територіальної громади міста. Разом з тим, в частині стягнення заборгованості з орендної плати провадження у справі припинено у зв’язку з добровільним  погашеннями суми боргу.

Постановою Київського апеляційного господарського суду залишено без задоволення апеляційну скаргу ТОВ «Глорія».

Поряд з цим, місцевою прокуратурою регулярно вживаються заходи представницького характеру за матеріалами кримінальних проваджень.

Як приклад, за матеріалами кримінального провадження за ознаками злочину, передбаченого за ч. 1 ст. 358, ч. 4 ст. 190 КК України, місцевою прокуратурою до господарського суду м. Києва скеровано 2 позовні заяви в інтересах держави в особі Київської міської ради до ТОВ «ТОП НЕРУХОМІСТЬ» про витребування майна – нежилих приміщень загальною площею 204 кв.м. по вул. Йорданській та нежилих приміщень загальною площею 487,6 кв.м. по вул. Маршала Малиновського в Оболонському районі м. Києва з чужого незаконного володіння.

Рішенням Господарського суду м. Києва позовні вимоги місцевої прокуратури задоволено, у зв’язку з чим нежитлові приміщення у Оболонському районі м. Києва витребувано на користь позивача – Київської міської ради. Вказане рішення суду виконано в повному обсязі.

Також, рішенням Господарського суду м. Києва задоволено позовні вимоги місцевої прокуратури до ПрАТ «Трест Київміськбуд-1» про розірвання договору купівлі-продажу земельної ділянки в урочищі Наталка в Оболонському районі м. Києва площею 5,7106 га, який укладено між ПрАТ «Трест Київміськбуд-1» та Київською міською радою.

У власність громади повернуто земельну ділянку в урочищі Наталка, нормативно – грошовою оцінкою 46 млн. грн., ринковою вартістю 92 млн. грн.

Київською місцевою прокуратурою впродовж 2017 року у сфері захисту прав і свобод дітей заявлено 3 позови, у тому числі 1 позовна заява на суму 114 773 грн., та 2 позовні заяви про виселення з приміщень дошкільних навчальних закладів у зв`язку з закінченням договорів оренди.

За результатами розгляду судом всі позовні заяви задоволено.

Превентивні заходи серед неповнолітніх, спрямованих на запобігання вчиненню кримінальних та адміністративних правопорушень

У підліткову віці неповнолітні досить легко піддаються впливу зовнішніх факторів, та частіше за все не до кінця усвідомлюють протиправність своєї поведінки і наслідки своїх необдуманих рішень.

З огляду на таку ситуацію, прокурорами Київської місцевої прокуратури №5, згідно з планом – графіком, погодженим зі службою у справах дітей Оболонської районної в м. Києві державної адміністрації активно проводяться профілактичні заходи щодо запобігання вчиненню злочинів серед неповнолітніх. Зокрема, прокурорами прокуратури за 2017 рік проведено 3 лекції в освітніх закладах Оболонського району міста Києва. На вказаних заходах прокурорами роз’яснюється дітям основні поняття, які характеризують протиправність поведінки, роз’яснюється порядок притягнення до відповідальності за окремі види злочинів, які за даними прокуратури найчастіше зустрічаються серед неповнолітніх. Під час проведення подібних лекцій діти приймають активну участь у дискусіях, задають питання, які найбільше їх турбують. Такі лекції формують у дітей реальне сприйняття оточуючого світу.

Позиція Київської місцевої прокуратури №5 ґрунтується на тому, що попередження злочинності серед неповнолітніх може запобігти подальшому вчиненню дітьми кримінальних правопорушень та притягнення їх до відповідальності.

Розгляд звернень та особистий прийом громадян

У 2017 році до Київської місцевої прокуратури № 5 надійшло 2356 звернень, що на 9,4% менше, ніж у 2016 році (2599).

Вирішено по суті 1273 звернення (46% від розглянутих звернень). За належністю в інші відомства скеровано 1030 звернень.

Переважну більшість (83,6% від вирішених звернень) становлять звернення з питань досудового розслідування (1064).

З питань представництва інтересів громадянина та держави в суді вирішено 7 звернень (0,5% від вирішених).

Про порушення прав дітей вирішено 4 звернення, що становить 0,3 % від загальної кількості вирішених.

На особистому прийомі прийнято 795 звернень, що на 2,2 % менше, ніж у 2016 році. З них особисто керівником прокуратури прийнято 40 звернень, що становить 5 % від тих, що подані на особистому прийомі.

Забезпечення доступу до публічної інформації

Наявна тенденція до значного зменшення кількості запитів, що надходять до місцевої прокуратури відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Упродовж 2017 року до Київської місцевої прокуратури № 5 надійшло всього 3 інформаційних запити, тоді як у 2016 році таких було 12.

За результатами розгляду 1 інформаційного запиту запитувачу надано інформацію.

Випадків відмови у задоволенні інформаційних запитів не встановлено.

Надано роз’яснення за результатами розгляду 1 інформаційного запиту.

Належним розпорядникам надіслано 1 інформаційний запит.

Інформаційні запити розглядалися у строк, визначений законом.

Реалізація принципу гласності

Загальна кількість виступів у ЗМІ збільшилася на 13 % та становить 171 (у 2016 році – 149).

З них з них 6 виступів здійснено у друкованих ЗМІ, 20 – в електронних ЗМІ, 40 – в інформаційних агентствах, 105 – в мережі Інтернет.

Інформація з актуальних та проблемних тем публікується на офіційному сайті прокуратури міста Києва та у соціальних мережах – Facebook, Twitter та Youtube.

Забезпечується оперативне реагування на повідомлення у засобах масової інформації про можливі порушення законності. Матеріали інформаційного моніторингу стають підставами для вжиття заходів прокурорського реагування. Окремо відстежуються та узагальнюються публікації негативного змісту щодо діяльності правоохоронних органів з метою роз’яснення позиції прокуратури, реагування на перекручені і недостовірні відомості.

Київською місцевою прокуратурою № 5 й надалі вживатимуться заходи, спрямовані на удосконалення та підвищення ефективності роботи для забезпечення стану законності в районі, реального усунення порушень, поновлення прав громадян та захисту економічних інтересів держави.  

 

За інформацією Київської місцевої прокуратури № 5

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux