Головна  →  Новини  →  2 серпня 2022

Як мають діяти вчителі на заняттях в час сигналу тривоги: алгоритм дій від МОН

Алгоритм розроблено Міносвіти на основі рекомендацій ДСНС України.

В усіх навчальних закладах мають бути створені відповідні умови, укриття, а учасники навчального процесу повинні знати, як діяти у разі тривоги.

ЩО ВАЖЛИВО ЗДІЙСНИТИ:

— ознайомити людей з місцем розташування укриттів фонду захисних споруджень цивільного захисту, а також з правилами поведінки під час переміщення до укриття і перебування в ньому;

— пояснити дії, передбачені планом реагування на надзвичайні ситуації або інструкції закладу;

— обговорити, які речі учасники освітнього процесу повинні взяти з собою в укриття;

— розподілити учасників освітнього процесу в укриттях з урахуванням місткості та розташування;

— встановити покажчики напрямку руху до укриттів для швидкого й безпечного переміщення.

МАЄ БУТИ ВІДПОВІДАЛЬНА ОСОБА ЗА ПЕРЕМІЩЕННЯ УЧНІВ

Почувши сигнал оповіщення, необхідно організувати переміщення учасників освітнього процесу в супроводі з учителем або відповідальною особою.

Після завершення небезпеки та оголошення скасування сигналу ця ж особа організує повернення учасників освітнього процесу назад.

Ця людина повинна перевірити наявність учнів в укритті та у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки.

ЩО РОБИТИ В РАЗІ СИГНАЛУ

— Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу, вчитель повідомляє учнів про загрозу, а батьків — про переміщення дітей до укриття;

— необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет, для супроводу початкових класів можуть бути залучені асистенти;

— для надання медичної допомоги має бути медичний працівник.

Після сигналу оповіщення відповідальні особи мають перевірити всі приміщення закладу, щоб переконатись — учасники освітнього процесу та працівники їх покинули.

ЯК ДІЯТИ В УКРИТТІ

Після завершення перевірки треба йти до найближчого укриття;

— учні, які перебувають на подвір’ї закладу, під час «тривоги» повинні самостійно рухатися до найближчого укриття;

— усередині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам процесу швидко та спокійно зайняти місця;

— під час перебування в укритті учителі та відповідальні особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.

ЩО РОБИТИ ПІСЛЯ ВІДБОЮ ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ

Після завершення небезпеки й оголошення про відбій тривоги учителі та відповідальні особи стежать за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами.

Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів.

У разі присутності дітей з особливими освітніми потребами (ООП) попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.

У столиці вивчають безпекову ситуацію: яким буде навчальний рік.

vechirniy.kyiv.ua

 

Перейти до спискуВерсiя для друку