Головна  →  Новини  →  21 травня 2019

Інформація про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян

Приватизація державного житлового фонду в Україні розпочалася з грудня 1992 року та триває по сьогоднішній день.

Приватизація держаного житлового фонду проводиться відповідно до Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» та Положення про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян, затвердженого наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 16 грудня 2009 року № 396.

Питання приватизації державного житлового фонду, у відповідності до Закону України «Про надання адміністративних послуг», є адміністративною послугою, яка надається громадянам через Центри надання адміністративних послуг, у тому числі в даних центрах надається інформація та консультація щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг.

Всі документи щодо оформлення свідоцтва про право власності на житло в Оболонському районі міста Києва надаються до органу приватизації державного житлового фонду – управління житлово-комунального господарства Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації виключно через управління (Центр) надання адміністративних послуг Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації за адресою: м. Київ, вулиця Тимошенка Маршала, буд. 16, перший поверх.

Так, відповідно до пункту 18 Положення № 396 громадянин подає до органу приватизації такі документи:

- заява від наймача (зі згодою членів його сім’ї, що зареєстровані в житлі) на приватизацію квартири (будинку), жилого приміщення у гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі (заява оформлюється на підприємстві по обслуговуванні житла). За неповнолітніх членів сім’ї наймача рішення щодо приватизації житла приймають батьки (усиновлювачі) або піклувальники;

- копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, громадянина, який подає заяву, та всіх членів його сім'ї (для осіб, які не досягли 14 років, копії свідоцтв про народження), які проживають разом з ним;

- копії довідок про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податку громадян;

- копії документів, виданих органами державної реєстрації актів цивільного стану або судом, що підтверджують родинні відносини між членами сім'ї (свідоцтва про народження, свідоцтва про шлюб, свідоцтва про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, тощо);

- довідки про реєстрацію місця проживання громадянина, який подає заяву, та всіх членів його сім'ї, зареєстрованих у квартирі (будинку), жилому приміщенні в гуртожитку, кімнаті у комунальній квартирі (згідно з додатком 13 Правил реєстрації місця проживання);

- технічний паспорт на квартиру (кімнату, жилий блок, секцію) у житловому будинку, гуртожитку (та його копія), який відповідає положенням Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 25 травня 2001 року № 127 (із змінами);

- копія ордера про надання жилої площі, у разі зміни наймача додається засвідчена належним чином копія витягу з рішення (розпорядження) про зміну наймача. У разі виведення житла зі статусу «службового», додається завірена копія витягу з відповідного рішення (розпорядження);

- документ, що підтверджує невикористання наймачем та членами його сім'ї житлових чеків для приватизації державного житлового фонду. Таким документом є довідка(и), видана(і) органом приватизації за попереднім(и) місцем(ями) проживання (після 1992 року), щодо невикористання права на приватизацію державного житлового фонду (крім території проведення антитерористичної операції та тимчасово окупованої території);

- копія документа, що підтверджує право на пільгові умови приватизації відповідно до законодавства (за наявності);

- заява-згода тимчасово відсутніх членів сім'ї наймача на приватизацію квартири (будинку), жилого приміщення у гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі.

Громадяни, які проживають у гуртожитку, крім зазначених вище документів подають, до заяви також додають:

- витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про наявність у власності житла;

- заява про відсутність іншого власного житла, довідка з попередніх місць реєстрації;

- копію договору найму жилого приміщення та/або копію договору оренди житла;

- форму первинної облікової документації № 028/о «Консультаційний висновок спеціаліста» з відміткою про відсутність захворювання на туберкульоз.

*При подачі документів обов’язковою умовою є наявність оригіналів паспортів (для малолітніх дітей – свідоцтво про народження), ідентифікаційних кодів всіх членів сім’ї, які приймають участь в приватизації. А також, оригінали всіх документів, які подаються в копіях.

*Зауважую, що до органу приватизації подається оригінал та копія технічного паспорта на житлове приміщення. При наданні результату громадянину повертається оригінал поданого технічного паспорта!

*Якщо заявник діє в інтересах іншої особи, то до органу приватизації державного житлового фонду подається доручення (довіреність), складене та оформлене у відповідності до чинного законодавства. В довіреності має бути чітко зазначено, на який саме вид адміністративних послуг подаються документи.

Отримавши пакет документів, Орган приватизації у граничний строк 30 днів розглядає та виносить своє рішення – розпорядження органу приватизації та свідоцтво про право власності на житло або вмотивовану відмову у вигляді листа.

При здійсненні владних повноважень, посадові особи Органу приватизації мають доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру територіальної громади міста Києва з обмеженим доступом (має виключно оглядові функції) та інших відкритих реєстрів.

Після позитивного рішення, Орган приватизації виготовляє платіжні доручення для списання житлового чеку на кожного громадянина, який бере участь у приватизації житла. В подальшому ці платіжні доручення необхідно провести у відповідній установі Ощадного банку України. Також, у разі необхідності, Орган приватизації виготовляє для громадян додаткові списки для здійснення вказаної раніше процедури.

 

За інформацією відділу приватизації державного житлового фонду та сприяння створення ОСББ

Перейти до спискуВерсiя для друку