КМДА Київська міська державна адміністрація


10 грудня 2019

Інформація про монетизацію пільг на житлово-комунальні послуги

З 01 жовтня 2019 року в Україні запроваджена монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

Відповідний порядок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово–комунальних послуг у грошовій формі».

На обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги в Оболонському районі перебуває 37 699 осіб. Пільгами з оплати житлово-комунальних послуг щомісячно користується 16 090 осіб, що складає майже 43 % від загальної кількості пільговиків.

 

Якими будуть суми виплат пільг для пільговиків?

З 1 жовтня 2019 року запроваджено новий механізм виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг. При цьому порядок розрахунку пільги залишається майже незмінним. Розмір пільги щомісячно розраховує управління праці та соціального захисту населення.

Сума пільги розраховується виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно з законом. Також на неї впливають ціни і тарифи на житлово-комунальні послуги та державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування.

Пільга надається, як на пільговика, так і на членів сім’ї, на яких вона поширюється, згідно статті 51 Бюджетного кодексу України.

Наприклад у жовтні розмір пільги становив:

пільга 50% - на 1 особу це 664,78 грн.,

                      на 2 особи – 1161,28 грн.

пільга 75% - на 1 особу це 908,30 грн.,

                      на 2 особи – 1555,22 грн.

пільга 100% - на 1 особу це 1324,22 грн.,

                      на 2 особи – 2201,89 грн.

Розмір пільги може змінитись у разі зміни вартості послуг, або нормативів споживання, якщо ж таких змін не відбулося то розмір пільги не зміниться протягом сезону (опалювального, неопалювального).

Відтепер пільги надаються у грошовій ГОТІВКОВІЙ та БЕЗГОТІВКОВІЙ формі.

 

Через які банки здійснюється монетизація пільг у грошовій

БЕЗГОТІВКОВІЙ формі?

Відповідно до пункту 3 постанови КМУ від 17 квітня 2019 року №373 уповноваженим банком, якій забезпечує банківське обслуговування реалізації механізму надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій безготівковій формі, визначено акціонерне товариство «Державний ощадний банк України».

 

У грошовій ГОТІВКОВІЙ формі.

Уповноваженими банками для виплати пільг та субсидій у готівковій формі є банки, визначені переможцями конкурсу на право виплати пенсій, грошової допомоги, та заробітної плати працівникам бюджетних установ. Це може бути один з 38 уповноважених банків на здійснення соціальних виплат.

Для отримання пільг у грошовій готівковій формі пільговик подає до органу соціального захисту населення до 15 жовтня (15 травня) відповідну заяву, в якій зазначаються виплатні реквізити. Виплата пільги в такому випадку у грошовій готівковій формі здійснюється з початку опалювального (неопалювального) сезону.

Виплата пільг у грошовій готівковій формі здійснюється шляхом перерахування управлінням праці та соціального захисту населення коштів на рахунок пільговика, відкритий в установі уповноваженого банку.

Пільговик, який отримав готівку, сплачує за спожиті комунальні послуги повну суму платіжки.

Пільги у безготівковій формі призначаються автоматично, без звернення пільговиків.

Якщо у пільговика безготівкова форма виплати пільг, то частину платежів за нього здійснює АТ «Ощадбанк», а частину він сплачує самостійно.

Кошти за надані пільги у безготівковій формі (у межах загальної суми пільг, визначених законодавством) перераховуються надавачам послуг через АТ «Ощадбанк» щомісячно (до 18 числа наступного місяця) у встановленій законодавством послідовності:

  1. централізоване опалення;
  2. постачання гарячої води;
  3. централізоване водопостачання та водовідведення;
  4. електропостачання;
  5. газопостачання для приготування їжі та підігріву води;
  6. вивезення побутових відходів;
  7. послуги з управління багатоквартирним будинком.

Тобто зараз Ощадбанк здійснює перерахунок коштів не за пропорційним принципом (коли за кожну послугу проводився розрахунок в рівних відсотках від суми пільги), а за пріоритетним принципом – як визначено постановою.

Якщо сума пільги достатня, то сплата всіх послуг здійснюється на 100%. Залишок коштів пільги буде перераховано на наступний місяць. Якщо суми пільги недостатньо, то сплачено буде лише за ті послуги, на які вистачить коштів. А послуги, за які потрібно доплатити – Ощадбанк надішле СМС (з розмірами доплати за кожним видом послуги).

Наприклад:

У жовтні пільговик отримав квитанцію з наступними нарахуваннями

Опалення – 306,89

Гаряче водопостачання – 195,78

Холодна вода та водовідведення – 128,42

Електроенергія –103,44

Газопостачання – 19,58

Вивезення побутових відходів – 32,41

Утримання будинків та прибудинкових територій – 255,67

Загальна сума нарахованої пільги – 664,78 грн.

Отже, списання буде проводитись таким чином:

664,78 – 306,89(опалення)=357,89

357,89 – 195,78 (гар вода)=162,11

162,11 – 128,42(хол вода, водовідведення)=33,69

103,44 (електроенергія) – 33,69= 69,75 (пільговику до сплати за електроенергію)

Також пільговик повинен сплатити в повному обсязі:

Газопостачання – 19,58

Вивезення побутових відходів – 32,41

Утримання будинків та прибудинкових територій – 255,67

Також пільговик може зайти у свій особистий кабінет на сайті Ощадбанку, де відображається рух коштів за цим обліковим записом.

Пільговики зобов’язані щомісяця сплачувати послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої надавачам послуг у безготівковій формі (сума зазначається в СМС- повідомленні) або виплаченої пільговикам готівкою.

 

Новий механізм дозволяє заощадити частину коштів і залишити їх собі!

Як це можливо?

Це залежить від того, у якій формі пільговик отримує виплату пільги: у готівковій чи безготівковій формі.

Якщо у готівковій – після повного розрахунку з надавачами послуг пільговик може залишити зекономлену готівку собі.

Якщо у безготівковій – всі зекономлені кошти ви можете отримати лише після завершення опалювального періоду (орієнтовно з червня). СМС про суму зекономлених коштів пільговику надішле Ощадбанк. Якщо пільговик має рахунок в Ощадбанку, то ці кошти автоматично будуть зараховані на цей рахунок. Якщо він не має рахунку – то рахунок можна відкрити з червня по грудень поточного року включно і на нього будуть зараховані ці гроші.

 

Якщо пільговик оплатив комуналку не дочекавшись СМС з банку?

Якщо мова йде про безготівкову форму монетизації, то всі зекономлені кошти пільговик зможе отримати влітку. Якщо виникла ситуація, коли пільговик сплатив рахунки, не дочекавшись СМС від Ощадбанку, то на рахунках виникне переплата, яка буде відображена надавачем послуг у квитанціях наступних періодів.

 

Щодо платіжок, які отримує пільговик

Пунктом 7 Порядку передбачено, що пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої АТ «Ощадбанк» управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої таким пільговикам готівкою.

Отже, при наданні пільг у грошовій формі (готівкою чи безготівкою) виконавці комунальних послуг нараховують повну плату за спожиті житлово-комунальні послуги, внески – без урахування розміру пільг.

У разі отримання від управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг інформації про наявність простроченої понад місяць (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати послуг (внесків/платежів), сума якої перевищує 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, у пільговиків, які отримують пільги у готівковій формі, виплата пільг з наступного місяця здійснюється у грошовій безготівковій формі. 

 

З метою покращення обслуговування населення

Прийом громадян із питань надання пільг проводиться в управлінні праці та соціального захисту населення, за адресою: вул. Озерна, 18-а, каб. 232, щоденно до управління з питань отримання роз’яснень звертається понад 300  пільговиків.

Для громадян з обмеженими фізичним можливостями, які за станом здоров’я або з інших причин не можуть особисто звернутись до органів соціального захисту населення питання щодо надання пільг вирішуються за допомогою соціальних працівників, які їх обслуговують.

Щоденно працює 2 телефонні «Гарячі лінії» за тел. 468-99-81, 489-91-78 з питань інформування населення щодо порядку надання  пільг у грошовій формі.

Щоденно на гарячу лінію надходить понад 400 дзвінків.

 

За інформацією управління праці та соціального захисту населення



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.