Головна  →  Новини  →  25 липня 2019

Інформація про результати діяльності Київської місцевої прокуратури №5 щодо забезпечення стану законності та заходи по її зміцненню в Оболонському районі м. Києва у І півріччі 2019 року

Київською місцевою прокуратурою № 5 в межах повноважень, визначених Конституцією України та Законом України «Про прокуратуру», упродовж 6 місяців 2019 року вживались організаційно-практичні заходи щодо забезпечення ефективності прокурорсько-слідчої діяльності, реального усунення порушень законів, захисту інтересів громадян та держави, притягнення винних осіб до відповідальності, забезпечення відшкодування спричиненої шкоди.

На виконання вимог статті 25 Закону України «Про прокуратуру» з метою координації діяльності правоохоронних органів 05.03.2019 під головуванням керівника Київської місцевої прокуратури № 5 проведено координаційну нараду керівників правоохоронних органів про стан протидії злочинності та корупції у районі упродовж 2018 року.

Крім того, використовуючи координаційні повноваження, спільним наказом № 14/47 від 26.03.2019 «Про утворення спільної міжвідомчої постійно діючої робочої групи» утворено спільну міжвідомчу постійно діючу робочу групу у складі працівників Київської місцевої прокуратури № 5 та Оболонського УП ГУНП у м. Києві, з метою протидії злочинам, пов’язаним з відкритим викраденням майна (грабежі) та нападами з метою заволодіння чужим майном, поєднаних із насильством, небезпечним для життя чи здоров’я особи, яка зазнала нападу, або з погрозою застосування такого насильства (розбої).    

                 Стан злочинності

Згідно даних Єдиного реєстру досудових розслідувань (далі – Реєстр) злочинність на території Оболонського району м. Києва за 6 місяців 2019 року, у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року, характеризується наступним чином.

Усього, за 6 місяців 2019 року спостерігається незначне зменшення кількості кримінальних правопорушень (- 9 %), однак рівень злочинності в районі залишається досить високим.

                 Структура злочинності

Завдяки скоординованим заходам упродовж поточного року досягнуто певних позитивних зрушень у боротьбі зі злочинністю.

Кількість облікованих тяжких і особливо тяжких злочинів у порівнянні з минулим роком дещо зменшилася (967 проти 1032 минулого року). Натомість, при такій динаміці, збільшилася кількість зареєстрованих навмисних тілесних ушкоджень зі смертельними наслідками (1 проти 0 торік), зґвалтувань (1 проти 0 торік) та вимагань (3 проти 1 торік).

 Також, збільшилася на 37 % кількість зареєстрованих крадіжок з автотранспорту (166 проти 121 минулого року), на 63 % – шахрайств (340 проти 209 минулого року), на 70 % – хуліганств (34 проти 20 минулого року), на 23 % – злочинів у сфері незаконного обігу наркотиків (184 проти 149 минулого року), на 111 % – незаконного поводження зі зброєю та боєприпасами (19 проти 9 минулого року).

Разом з тим, позитивним є те, що на 100 % зменшилася кількість навмисних вбивств (з 6 за 6 місяців 2018 року до 0 за 6 місяців 2019 року), на  50 % – навмисних тяжких тілесних ушкоджень (з 12 за 6 місяців 2018 року до 6 за 6 місяців 2019 року).

Також, на 5 % зменшилася кількість крадіжок (з 1586 за 6 місяців 2018 року до 1505 за 6 місяців 2019 року), у т.ч. на 82 % менше зареєстровано кишенькових крадіжок (47 проти 255 у 2018 році), на 35 % менше зареєстровано крадіжок з квартир (170 проти 260 у 2018 році).

 Одночасно, у порівнянні з минулим роком, на 37 % зменшилася кількість розбоїв (з 19 за 6 місяців 2018 року до 12 за 6 місяців 2019 року), на 54 %  зменшилася кількість пограбувань (з 125 за 6 місяців 2018 року до 58 за  6 місяців 2019 року).

На рівні минулого року спостерігається кількість незаконних заволодінь транспортними засобами (46 у 2019 році проти 46 у 2018 році).

На противагу, збільшилася кількість злочинів, пов’язаних з порушенням правил дорожнього руху, у т. ч. ДТП зі смертельними наслідками. Так, упродовж 6 місяців поточного року зареєстровано 5 злочинів цієї категорії, тоді як упродовж 6 місяців 2018 року таких злочинів було зареєстровано 2 (тобто, + 150 %).

Одними з причин зростання деяких видів кримінальних правопорушень є недостатня профілактична робота органів поліції, неналежний рівень обміну здобутої інформації між підрозділами поліції під час і після проведення оперативних заходів, недостатня взаємодія з органами самоврядування, вкрай низька профілактична і оперативна робота з раніше засудженими громадянами та схильними до вчинення злочинів, а також формальним підходом органів виконавчої влади району до реалізації програм щодо профілактики злочинності.

Такий стан справ можна пояснити недоукомплектованістю СВ Оболонського УП ГУНП у м. Києві (майже удвічі), значною плинністю кадрів (у т.ч. кваліфікованих, з великим досвідом роботи). Це призвело до значного збільшення навантаження як на слідчих, так і на процесуальних керівників (у середньому понад 550 кримінальних проваджень).

                 Кримінально-карана корупція

Боротьба з корупцією є актуальним напрямом спільної діяльності правоохоронних органів міста. Викорінення такого негативного явища – одне з першочергових завдань.

Позитивними є напрацювання щодо виявлення злочинів з корупційними зв’язками.

Зокрема, упродовж 6 місяців 2019 року викрито, задокументовано та скеровано до суду 2 обвинувальних акти відносно 3 осіб щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних як з пропозицією, так і з одержанням неправомірної вигоди.

Зокрема, Київською місцевою прокуратурою № 5 спільно з ГВ БКОЗ ГУ СБУ у м. Києві та Київській області та управлінням з питань запобігання та виявлення корупції КМДА затримано на вимаганні та одержанні неправомірної вигоди у розмірі 1,5 тис. доларів США лікаря-експерта відділу експертизи Центральної військово-лікарської комісії МОУ та голову Центрального МСЕК №1 Київського міського центру медико-соціальної експертизи, які вимагали в учасника АТО вказані кошти за встановлення йому групи інвалідності.

За результатами проведених першочергових слідчих (розшукових) та негласних слідчих (розшукових) дій до суду скеровано обвинувальний акт відносно 2 осіб за ч. 3 ст. 368 (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди посадовою особою) КК України.

Крім того, місцевою прокуратурою скеровано до суду 3 обвинувальних акти, які, відповідно до примітки до ст. 45 КК України, відносяться до корупційних злочинів.

Стан прокурорського нагляду за додержанням законів правоохоронними органами при провадженні досудового розслідування та підтримання обвинувачення

          В органах Національної поліції

Оболонським УП ГУНП у м. Києві упродовж 6 місяців 2019 року розпочато 4534 кримінальних провадження, процесуальне керівництво у яких здійснювалося прокурорами місцевої прокуратури. Крім цього, продовжувалося розслідування 21396 кримінальних проваджень, які перебували у залишку на початок звітного періоду, тобто на початок 2019 року.

Досудове розслідування закінчено у 3366 кримінальних провадженнях, з яких до суду направлено 365 обвинувальних актів.

У структурі спрямованих на розгляд суду проваджень (обвинувальні акти, клопотання про застосування примусових заходів медичного характеру, клопотання про звільнення підозрюваного від кримінальної відповідальності) переважають провадження, у яких складено обвинувальний акт – 365 або 99,7 %.

З клопотаннями про застосування примусових заходів медичного характеру до суду скеровано 1 кримінальне провадження, або 0,3 %.

З клопотаннями про звільнення від кримінальної відповідальності кримінальні провадження до суду не скеровувалися.

Із внесених до Реєстру закрито 3000 кримінальних проваджень.

До судів подано 119 клопотань про застосування запобіжного заходу.           Питома вага задоволених клопотань про застосування запобіжних заходів у кримінальних провадженнях по району становить 73,1 % (задоволено – 87, відмовлено з обранням іншого запобіжного заходу або відмовлено без обрання іншого запобіжного заходу – 32).

У структурі клопотань про застосування запобіжних заходів переважну більшість становлять подані клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою – 68 або 57,1 %.

Із числа поданих клопотань про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою судом задоволено 44 клопотання або 64,7 %. У інших випадках обрано більш м’який запобіжний захід, а саме – домашній арешт або заставу.

Такий запобіжний захід як особисте зобов’язання застосовано у 11 випадках або у 9,2 %.

Разом з тим, показник заявлення клопотань про обрання запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту становить 39 або 32,8 %.

Запобіжний захід у вигляді застави застосовано лише в 1 випадку, що становить 0,8 %.

Упродовж 6 місяців 2019 року прокуратурою виявлено 69 раніше не зареєстрованих кримінальних провадження, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань, що на 1,5 % більше, ніж за аналогічний період минулого року.

За вказаний період у кримінальних провадженнях процесуальними керівниками надано на 84 вказівки більше, тобто на 5,3 % (1589 проти 1505).

Прокурорами, в порядку ч. 6 ст. 36 КПК України, скасовано 247 незаконних та необґрунтованих постанов слідчих про закриття кримінальних проваджень, що на 8,9 % більше, ніж за аналогічний період 2018 року (225).

Крім того, скоординованими зусиллями у взаємодії з іншими правоохоронними органами та завдяки належному процесуальному керівництву місцевих прокурорів здобуто певні позитивні результати у розслідуванні актуальних та резонансних злочинів.

Зокрема, на особливому контролі місцевої прокуратури перебувають злочини, пов’язані з використанням бюджетних коштів. Як наслідок, упродовж 6 місяців 2019 року до суду скеровано 5 обвинувальних актів про правопорушення, вчинені у бюджетній сфері, якими заподіяно збитків інтересам держави на загальну суму близько 2 млн. 690 тис. грн.

Так, Київською місцевою прокуратурою № 5 завершено досудове розслідування та скеровано до суду обвинувальний акт відносно директора ТОВ «Євроромбуд», який заволодів коштами місцевого бюджету, виділеними на ремонт шкіл та дитячих садків, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України (заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому за попередньою змовою групою осіб у великих розмірах).

Як встановлено досудовим розслідуванням, між вказаним товариством та районним управлінням освіти було укладено низку договорів щодо капітального ремонту закладів освіти в Оболонському районі м. Києва. У подальшому, директор вказаного підприємства вніс до офіційних документів неправдиві відомості щодо обсягів та вартості фактично виконаних робіт, чим завдав місцевому бюджету збитків на суму майже 400 тис. грн.

На разі, місцевою прокуратурою пред’явлено цивільний позов в інтересах держави на суму 371 957,94 грн.

Також, Київською місцевою прокуратурою № 5 завершено досудове розслідування та скеровано до суду обвинувальний акт відносно екс-директора одного з комунальних підприємств за фактом заволодіння чужим майном в особливо великих розмірах та підробленні службових документів, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

Зокрема, колишній чиновник, працюючи на посаді директора комунального підприємства, упродовж 2006-2007 років перевів на рахунки фіктивних підприємств близько 2,5 млн. грн. за надання ними юридичних послуг, однак, фактично договірних відносин не існувало, а грошові кошти були привласнені чиновником. Майже 9 років з часу встановлення обставин злочину посадовець переховувався від правоохоронних органів.

На даний час місцевою прокуратурою в інтересах держави заявлено цивільний позов про стягнення матеріальної шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, у сумі 2 247,2 тис. грн.

Не залишено поза увагою місцевої прокуратури і злочини проти життя та здоров’я особи та проти громадського порядку та моральності.

Так, місцевою прокуратурою скеровано до суду обвинувальний акт відносно чоловіка, який у ході конфлікту в супермаркеті наніс іншій особі смертельний удар, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 121 КК України (умисне тілесне ушкодження, що спричинило смерть потерпілого). 

Як встановлено у ході розслідування, зловмисник, під час раптово виниклого конфлікту з одним з відвідувачів, наніс останньому удар в голову, в результаті якого потерпілий отримав важкі травми у вигляді ушкоджень головного мозку, перелому кісток склепіння і основ черепа, та наступного дня помер.

Також, за належного процесуального керівництва місцевої прокуратури, проведення необхідних негласних слідчих (розшукових) дій встановлено групу осіб у складі трьох жінок та одного чоловіка, які займалися втягнення жінок у зайняття проституцією. Зловмисники орендували житлові квартири на території Оболонського району м. Києва, у яких жінки надавали послуги сексуального характеру за грошову винагороду, п’ятдесят відсотків якої віддавали сутенерам.

За результатами проведеного досудового розслідування обвинувальний акт за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 303 КК України (втягнення осіб у зайняття проституцією та сутенерство, вчинені щодо кількох осіб, за попередньою змовою групою осіб) скеровано до суду.

 

         Представництво інтересів громадянина та держави в суді

Сталими є позитивні тенденції в представницькій діяльності.

Так, упродовж 6 місяців 2019 року Київською місцевою прокуратурою  № 5 до судів у порядку цивільного, господарського та кримінального судочинства пред’явлено 5 позовних заяв на загальну суму понад 3,5 млн. грн.

Як приклад, місцевою прокуратурою пред’явлено позов в інтересах держави в особі Київської міської ради до Приватного малого підприємства «МИР» про розірвання договору оренди земельної ділянки площею 3034 кв.м на проспекті Московському, 26-Б (Степана Бандери) в Оболонському районі міста Києва та повернення земельної ділянки, який на даний час перебуває на розгляді в суді.

Крім того, заявлено позов в інтересах держави в особі Київської міської ради до фізичних осіб про визнання правочину недійсним, скасування державної реєстрації та витребування майна (квартири) вартістю 274 тис. грн.

Разом з тим, Київська місцева прокуратура № 5 принципово реагує на факти самовільного зайняття комунальної землі.

Так, упродовж поточного року заявлено позов в інтересах держави в особі ГУ Держгеокадастру у Київській області до фізичної особи про стягнення шкоди, завданої злочином внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки у розмірі 124 тис. грн.

Також, як повідомлялося раніше, ще у березні 2018 року місцевою прокуратурою виявлено факт самовільного зайняття земельної ділянки на вулиці сім’ї Шовкоплясів площею 0,63 га вартістю близько 5 млн. грн., на якій незаконно функціонував цех для обробки деревини.

Зважаючи на грубе порушення законодавства, місцева прокуратура звернулася до Господарського суду міста Києва з вимогою зобов’язати підприємця повернути столичній громаді земельну ділянку, привівши її в належний стан шляхом знесення самочинно збудованих споруд.

Вже у поточному році суд, за результатами розгляду позовної заяви, погодився з доводами прокурора та позовні вимоги задоволено у повному обсязі.

Одночасно, Київською місцевою прокуратурою № 5 принципово відреаговано на факт несплати орендної плати за використання приватним університетом приміщення дитячого садка в Оболонському районі м. Києва.

Як встановлено місцевою прокуратурою, внаслідок невиконання орендарем фінансових зобов’язань сформувалась заборгованість за використання приміщень дошкільного навчального закладу у розмірі понад  200 тис. грн.

З метою стягнення заборгованості з недобросовісного орендаря місцевою прокуратурою пред’явлено позов, який судом задоволено у повному обсязі.

 

Розгляд звернень та особистий прийом громадян

Упродовж 6 місяців 2019 року до Київської місцевої прокуратури № 5 надійшло 781 звернення, що на 14 % менше, ніж за 6 місяців 2018 року (911).

Вирішено по суті 442 звернення (56,6 % від розглянутих звернень).  За належністю в інші відомства скеровано 339 звернень (43,4 % від розглянутих).

Переважну більшість (77,8 % від вирішених звернень) становлять звернення з питань досудового розслідування (344). Основними причинами надходження до місцевої прокуратури такої великої кількості звернень з вказаних питань є незгода громадян з прийнятими слідчими СВ Оболонського УП ГУНП у м. Києві рішеннями за їх зверненнями чи клопотаннями, прийнятими рішеннями у кримінальних провадженнях.

З питань участі у кримінальному провадженні в суді вирішено 4 звернення (0,9 % від вирішених).

Про порушення прав дітей вирішено 1 звернення, що становить 0,2 % від загальної кількості вирішених звернень.

На особистому прийомі прийнято 408 звернень, що на 10,5 % більше, ніж за аналогічний період 2018 року. З них особисто керівником прокуратури прийнято 20 звернень (минулого року – 14), що становить 4,9 % від тих, що подані на особистому прийомі.

З метою реалізації прав громадян на подання усних звернень в телефонному режимі та з використанням мережі Інтернет, в прокуратурі міста та на місцях функціонують телефони «гарячої лінії», а також електронні адреси для надсилання звернень, відомості про які розміщено на офіційному сайті.

Відсутні звернення, що повернуті заявникам (минулого року таких звернень було 11), оскільки громадянами при подачі звернень дотримуються вимоги Закону України «Про звернення громадян».

Забезпечення доступу до публічної інформації

Упродовж останніх кількох років намітилася тенденція до значного зменшення кількості запитів, що надходять до місцевої прокуратури відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Упродовж 6 місяців 2019 року до Київської місцевої прокуратури № 5 надійшло лише 3 інформаційних запити. За результатами розгляду запитів на інформацію, враховуючи, що місцева прокуратура не була розпорядником запитуваної інформації, запити у визначений законодавством строк скеровано іншим розпорядникам.

 

Реалізація принципу гласності

Реалізовуючи принцип гласності, прокурори постійно висвітлюють у засобах масової інформації об’єктивну та неупереджену інформацію про результати роботи, які реально вплинули на поновлення прав громадян та захист інтересів держави, зміцнення стану законності та правопорядку в місті.

Загальна кількість виступів у ЗМІ становить 97.

З них 29 виступів здійснено в інформаційних агентствах, 61 – в мережі Інтернет.

Інформація з актуальних та проблемних тем публікується на офіційному сайті прокуратури міста Києва та у соціальних мережах – Facebook, Twitter.

Забезпечується оперативне реагування на повідомлення у засобах масової інформації про можливі порушення законності. Матеріали інформаційного моніторингу стають підставами для вжиття заходів прокурорського реагування. Окремо відстежуються та узагальнюються публікації негативного змісту щодо діяльності правоохоронних органів з метою роз’яснення позиції прокуратури, реагування на перекручені і недостовірні відомості.

Київською місцевою прокуратурою № 5 й надалі вживатимуться заходи, спрямовані на удосконалення та підвищення ефективності роботи для забезпечення стану законності в районі, реального усунення порушень, поновлення прав громадян та захисту економічних інтересів держави. 

 

 

              За інформацією Київської місцевої прокуратури № 5  

Перейти до спискуВерсiя для друку